Iranian Agriculture News Agency

رییس گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی کردستان

استفاده از سم کونفیدور در مزارع کردستان ممنوع شد

رییس گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: استفاده کشاورزان از سم کونفیدور در مزارع زیر کشت محصول خیار به علت ماندگاری طولانی مدت آن در محصول تولیدی، ممنوع شد.

استفاده از سم کونفیدور در مزارع کردستان ممنوع شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمد غفوری، با  بیان اینکه کشاورزان ناگزیرند برای بقای محصولات خود از سموم کشاورزی استفاده کنند، اظهار کرد: در برخی شهرستان ها مشاهده شده برای کنترل شته‌های آخر فصل در مزارع خیار، سم کونفیدور (ایمیداکلوپراید) استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: طبق بررسی‌های معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی و گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی کردستان به علت امکان ماندگاری بالا این سم بر روی محصول و نزدیکی فصل برداشت استفاده از این نوع سم ممنوع اعلام شده است.

رییس گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: این ۲ دستگاه اجرایی در راستای حفظ سلامت جامعه و افزایش اعتماد مردم نسبت به تولید محصولات سالم با استفاده کنندگان این سم برای محصول خیار بشدت برخورد کرده و متخلفان را به مراجع قضایی معرفی خواهند کرد.

وی یادآور شد کرد: گروه مشترک این سازمان و دانشگاه علوم پزشکی، در حال نمونه برداری از مزارع خیار هستند و در صورتی که وجود سم در محصول به اثبات برسد در مراجع قضایی ضمن جریمه کشاورزان خاطی، موضوع نسخه نویسی نیز بررسی شده و کارشناسانی که توصیه نادرست کرده باشند نیز مورد پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید