Iranian Agriculture News Agency

تعاون روستایی رکن توسعه و بازوی توانمند بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت :تشکل‌ها و تعاونی‌های تولید سرمایه‌های ارزشمند بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری به شمار می‌روند و نقش این تشکل‌های تولیدی در رونق اقتصادی استان اثر بخش است.

تعاون روستایی رکن توسعه و بازوی توانمند بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) در استان چهارمحال و بختیاری،رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در جلسه هم اندیشی مدیر تعاون روستایی استان و مدیرعاملان اتحادیه ها و تشکل های بخش کشاورزی اظهار کرد: بخش کشاورزی جهت تأمین نیازهای اساسی جامعه و توسعه ملی و ایجاد زمینه های اشتغال و درآمد روستاییان و توسعه روستایی، از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است.

عطاءالله ابراهیمی افزود : تشکل‌ها و تعاونی‌های تولید سرمایه‌های ارزشمند بخش کشاورزی در استان به شمار می‌روند و نقش این تشکل‌های تولیدی در رونق اقتصادی استان انکار ناپذیر است.

وی گفت :تعاون روستایی باید زمینه استفاده سیستماتیک از مشارکت مردم را در برنامه های توسعه اقتصادی فراهم میکند و وسیله مناسبی برای افزایش کارایی و اثربخشی نیروی عظیم انسانی است. تعاونیها به عنوان تشکلهایی که در عرصه اجتماع فعالیت میکنند، قادر به اعمال مدیریت منابع پایدار هستند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه هرم سنی بخش کشاورزی باید تغییر کند تصریح کرد :بخش کشاورزی نیازمند تغییر نگرش است و نیاز به نیروی انسانی شاداب و فعال با قدرت پذیرش ریسک بالا نیاز است که این خصوصیات و ویژگی ها را می توان درجمعیت جوان جامعه یافت و اشتغال جوانان در بخش کشاورزی به عنوان بازوری کار در کشاورزی، زمینه را برای توسعه روستایی فراهم می اورد

وی با اشاره به نقش اکوتوریسم کشاورزی در رونق وتوسعه اقتصادی استان بیان کرد : پتانسیل و ظرفیت بالای کشاورزی در استان  فرصتی بسیار مناسب  که با ورود بخش خصوصی وضعیت کشاورزی، گردشگری و اقتصادی استان را بهبود بخشند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید