Iranian Agriculture News Agency

تجهیز ۵۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان به سیستم آبیاری تحت ‌فشار

جواد تاراسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، تصریح کرد: از ۱۲۰ هزار هکتار اراضی استان زنجان، تاکنون ۵۶ هزارو ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم آبیاری تحت ‌فشار مجهز شده است. تاراسی تاکید کرد: اجرای این طرح طی یک سال گذشته در استان باعث صرف جویی ۲۳۸ میلیون متر مکعبی آب شده است که این بسیار مهم است.

تجهیز ۵۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان به سیستم آبیاری تحت ‌فشار

به گزارش خبرنگار ایانا در استان زنجان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، تصریح کرد:  از ۱۲۰ هزار هکتار اراضی استان زنجان، تاکنون ۵۶ هزارو ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم آبیاری تحت ‌فشار مجهز شده است.

جواد تاراسی با بیان اینکه استان زنجان در توسعه سامانه‌های نوین آبیاری رتبه خوبی در سطح کشور دارد، اظهار کرد: آبیاری تحت فشار در بیش از ۴۶ درصد از اراضی کشاورزی استان اجرا شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، با بیان اینکه برنامه مهم این سازمان اجرای طرح آبیاری تحت‌فشار است، گفت: توجه به امر مهم طرح آبیاری تحت‌فشار باعث صرفه‌جویی در آب از ۱۱۰۰ تا ۴۴۰۰ متر مکعب به ازای هر هکتار می‌شود.

تاراسی تاکید کرد: اجرای این طرح طی یک سال گذشته در استان باعث صرف جویی ۲۳۸ میلیون متر مکعبی آب شده است که این بسیار مهم است.

وی افزود: اجرای آبیاری نوین تحت‌فشار از سال ۹۳ در استان اجرا شده و توفیقات خوبی هم داشته است و طبق برنامه طی سالجاری چهار هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به آبیاری تحت فشار مجهز خواهد شد.

وی ابراز کرد: کشاورزان واجد شرایط استقبال خوبی از طرح آبیاری تحت فشار دارند.

تاراسی گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان برای توسعه طرح آبیاری تحت فشار تسهیلات با کار مزد بسیار پایین به کشاورزان پرداخت می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید