Iranian Agriculture News Agency

دفاع ماهنامه "دام، کشت و صنعت" از قدرت گرفتن زنان در کشاورزی

 

ماهنامه "دام، کشت و صنعت" در یکی از شماره‌‎های آن که اخیرا به تحریریه ایانا رسید موضوع قدرت گرفتن زنان در عرصه کشاورزی را به عنوان سوژه ویژه برگزیده و طرح روی جلو خود را نیز به آن اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، دویست و چهل و یکمین شماره ماهنامه تخصصی "دام، کشت و صنعت" به مدیرمسئولی ابولقاسم گل‌باف و سردبیری مهدی رجول‌دزفولی موضوع قدرت گرفتن زنان در عرصه کشاورزی را مورد توجه قرار داده است.
 

1598267784

گل‌باف در سرمقاله این شماره با عنوان «آب زنید راه را ...» با استناد به اطلاعات آماری در برخی کشورهای جهان و ایران و توصیه‌ها و قول و قرارهای دولت در استفاده از زنان در مسئولیت‌های اجرایی بالا، استفاده نکردن از این ظرفیت را مورد انتقاد قرار داده و نوشته است: چگونه است که خانم ونمن می‌تواند وزیر کشاورزی آمریکایی شود که صادرات سالانه محصولات کشاورزی آن 150 میلیارد دلار است یا خانم مریم بنت محمد وزیر امنیت غذایی امارات متحده عربی شود، اما حتی یک معاون وزیر زن در وزارت جهاد کشاورزی قابل تحمل نیست. و البته در این خصوص چند مطلب ترجمه شده نیز منتشر شده که جایگاه خطیر زنان در بخش کشاورزی را مورد استناد و توجه قرار داده است.

و البته در بخشی از مجله هم در ادامه سریال گزارش‌های ماهنامه از تاریخچه بانک کشاورزی به قلم توانای «فریبا نبوی طهرانی‌فر»، این بار نوع خدمات بانکی و مارکتینگ آن به افراد مختلف جامعه با توجه به سلایق و خصوصیات اخلاقی و رفتاری آنها را مورد بررسی و واکاوی قرار گرفته است.

عبدالحسین کاظمی دبیر تحریریه این ماهنامه در مطلبی با عنوان «مصائب تامین و تدارک سموم کشاورزی» سیاست‌های ارزی دو نرخی و چند نرخی و مشکلات پرشمار آن برای بخش کشاورزی را مورد توجه و نقد قرار داده است.

گفتگوی تفصیلی با دکتر هادی اسدی رحمانی رئیس موسسه تحقیقات خاک و آب کشاورزی از جمله مطالب تولیدی دیگر این شماره است که در آن به طور خاص چالش‌های تولید و تامین کودهای فسفات مورد بحث قرار گرفته است.

و البته در بخش دام این ماهنامه نیز مطالبی در خصوص مدیریت نگهداری و پرورش گوسفند؛ مدیریت کلی شترداری در ایران و پرورش بوقلمون به رشته تحریر در آمده است.

گفتگو با عدیل سروی رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور نیز از مطالب دیگر شماره تیر ماه نشریه است که فناوری‌های جدید محور برگزیده آن است.

البته از حق نباید گذشت که گزارش زندگی و فعالیت نسل دریانی‌ها بر سوپرمارکت‌های پایتخت ایران با عنوان «سه نسل حکومت بر دل‌ها» هم گزارشی است به قلم پریسا حیدری که موضوع آن می‌تواند برای خوانندگان این نشریه قابل توجه باشد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید