Iranian Agriculture News Agency

حفظ یکپارچه سازی اراضی از ضروریات توسعه پایدار در بخش کشاورزی

کمیته فنی و تشکلی یکپارچه سازی اراضی استان با حضور ریاست سازمان در محل سالن جلسات حوزه ریاست تشکیل شد.

حفظ یکپارچه سازی اراضی از ضروریات توسعه پایدار در بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، در این نشست رییس سازمان جهاد کشاورزی با بیان نکات اساسی در خصوص تجمیع و یکپارچه سازی به موقعیت خاص استان از نظر خرده مالکی اراضی کشاورزی و اهتمام لازم جهت پیگیری امور یکپارچه سازی و ایجاد مدیریت واحد در منابع آبی و عرصه‌های کشاورزی پرداخت.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت : یکپارچه سازی اراضی موجب اقتصادی شدن کشاورزی می شود

محمد رضا قوسیان مقدم اظهار کرد: یکپارچه سازی اراضی مانع از تغییر کاربری، افزایش بهره وری از آب و خاک و سایر منابع و جلوگیری از خرد شدن و رها شدن اراضی می شود و می توان گفت در نهایت تثبیت تولید کشاورزی را بدنبال خواهد داشت.

وی گفت : پراکندگی اراضی باعث می شودکه استفاده از عوامل تولید با دشواری صورت گیرد و نیروی کار که یکی از عوامل اصلی تولید در کشاورزی است به علت وجود عارضه پراکندگی زمین ، تضعیف شده و کارایی آن کاهش می یابد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت : در این نشست مقرر شد تبدیل مالکیت حقیقی به حقوقی از طریق تشکیل تشکل های کشت و صنعت خصوصی و شرکتهای سهامی زراعی (تبدیل به سهام)انجام گیرد.وی افزود: همچنین ایجاد تشکلهای مورد نظر برای ایجاد مدیریت واحد در عرصه های خرده مالکی خواهد بود که از طریق پیگیری سازمان تعاون روستایی استان و نیز اتحادیه مرکزی تعاونیهای تولید خواهد بود.

محمد رضا قوسیان مقدم اظهار کرد: در خصوص ایجاد پهنه بندی تشکل در عرصه های کشاورزی استان مقرر شد در تمامی شهرستانهای استان موازین تشکل های موجود فعال و شرکتی بعنوان تشکل هلدینگ سایر تشکلهای موجود برای طرحهای نظارتی آب و زمین توسط سازمان تعاون روستایی استان و اتحادیه مرکزی تعاونی های تولید روستایی با همکاری مدیریت آب و خاک و امور اراضی تعیین و به مراجع مربوطه اعلام شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید