Iranian Agriculture News Agency

ارتباط طرح کاداستر و زمین خواری در استان بوشهر

کاداستر راهکاری قوی برای مقابله با زمین خواری در استان بوشهر است.

ارتباط طرح کاداستر و زمین خواری در استان بوشهر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در گفت و گو با خبرنگار ایانا در استان بوشهر گفت: اجرای کاداستر و حد نگاری عرصه های ملی از جمله دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید است که از سال ۹۵ در استان با هدف تثبیت مالکیت دولت، حفاظت از زمین‌های ملی بعنوان انفال به خصوص در مراجع قضایی و مبارزه با زمین خواری نیاز به نقشه‌های به روز است که اجرا شده است.

منتظری اضافه کرد:  مساحت عرصه های این استان یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار زمین‌ است که در قالب طرح کاداستر از نظر مکانی و هندسی به صورت دقیق و طبق مشخصه‌های یو تی ام در استان باید ابعاد آن مشخص شود.

وی افزود: در زمان حاضر اجرای طرح کاداستر با سرعت بیشتر انجام شده و قرارداد اجرای ۲ میلیون و ۱۴۵ هزار هکتار( با احتساب مستثنیات) از اراضی استان بسته شده ودر زمان حاضر برای بیش از ۵۰۰ هزار هکتار از این زمین‌ها سند تک برگ از سوی ثبت اسناد صادر و مابقی نیز در دست اقدام است.

منتظری گفت: داشتن سند تک برگ در راستای تثبیت مالکیت دولت و پیشگیری از زمین خواری کمک شایانی می‌کند که این امر مهم تا قبل از دولت تدبیر و امید مغفول و امروز با اصلاح نقشه‌های قدیمی و رقومی سازی آنها دغدغه‌ها کمتر و کار بزرگی برای حفاظت از اراضی ملی صورت گرفته است.

وی افزود: اجرای طرح کاداستر در استان بوشهر با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در حال انجام است.

منتظری گفت: از سال ۹۲ تا سه ماه نخست سال ۹۹ ، ۹هزار و ۳۹۳ هکتار به طرح‌های کشاورزی و ۲هزار و ۴۵۲هکتار به طرح‌های غیر کشاورزی واگذار شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید