Iranian Agriculture News Agency

خسرو عمرانی:

ملخ‌ به بوشهر نیامده است، اما برای مبارزه آماده‌ایم

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد هجوم ملخ‌های صحرایی به استان بوشهر احتمال دارد امسال و سال آینده زودتر از سال گذشته باشد.

ملخ‌ به بوشهر نیامده است، اما برای مبارزه آماده‌ایم

او از افزایش هجوم ملخ‌های صحرایی نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: بخشی از ملخ‌ها از کشور‌های هند و پاکستان به استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان وارد می‌شود، و بخش دیگری از هجوم این حشرات از شبه جزیره عربستان به جنوب کشور صورت می‌گیرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ابراز امیدواری کرد اراضی استان با هجوم دوباره ملخ‌ها مواجه نشوند اما تاکیدکرد با این حال آمادگی‌های لازم در گروه‌های ردیاب و سمپاش استان برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی وجود دارد.

خسرو عمرانی ادامه داد: در دو سال گذشته عملیات موفق مبارزه با ملخ‌های صحرایی در بیش از ۱۵۰ هزار هکتار از زمین‌های استان بوشهر انجام گرفت و تجربیات خوبی در این زمینه کسب کردیم.

او پیش از این هم اشاره کرده بود در هجوم ملخ‌ها که زمستان و بهار گذشته رخ داد حمله این حشرات وسیع‌تر بود به طوری که گاه جمعیت ملخ‌ها در برخی مناطق ۱۰ تا ۲۰ برابر پارسال بود اما تجربه قبلی باعث شد سطح مبارزه کمتر و زمان آن کوتاه‌تر باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفته بود، پارسال مبارزه با این آفت در سطح ۱۰۴ هزار هکتار صورت گرفت، اما امسال با وجود هجوم بیشتر ملخ‎ها به ۴۲ هزار و ۶۳۰ هکتار رسید. همچنین پارسال مبارزه تا اوایل تیر ادامه داشت، اما امسال در خرداد مبارزه را تمام کردیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید