Iranian Agriculture News Agency

تولید محصولات گلخانه‌ای ۶ هزار فرصت شغلی در یزد ایجاد کرد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: در هفت سال فعالیت دولت تدبیر و امید علاوه بر مصرف بهینه آب و ارتقاء بهره‌وری، صرفه‌جویی و همچنین افزایش صادرات، زمینه اشتغال افزون بر ۶ هزار نفر در تولید محصولات گلخانه‌ای در استان فراهم شده است.

تولید محصولات گلخانه‌ای ۶ هزار فرصت شغلی در یزد ایجاد کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان یزد، اکبر شیخ علیشاهی گفت: سطح زیرکشت محصولات گلخانه‌ای در استان یزد نسبت به ابتدای سال ۱۳۹۲،  ۷۶ درصد رشد داشته است.

وی سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای استان در سال ۱۳۹۲ را حدود هزار و ۱۶۰ هکتار اعلام کرد و اظهار کرد: این میزان هم اکنون به هزار و  ۹۰۰ هکتار رسیده  که با افزایش یکصد هکتاری تا پایان امسال به ۲ هزار هکتار افزایش می یابد.

وی خاطر نشان کرد: در ابتدای  دولت یازدهم ، حدود ۳۴۰ هزار تن محصولات گلخانه ای در استان یزد تولید می شد، که این میزان هم اکنون با ۲۰۰ هزار تن افزایش به ۵۴۲ هزار تن رسیده است .

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان با تاکید براینکه افزون بر ۷۰ درصد محصولات گلخانه ای استان به خارج از کشور صادر شده، افزود : این تولیدات ارزآوری خوبی برای صادرکنندگان وتولیدکنندگان به همراه  داشته است.

شیخ علیشاهی تصریح کرد: هم اکنون استان یزد با سهم ۲۲ درصدی‌ از تولیدات گلخانه‌ای کشور رتبه دوم را در این بخش به خود اختصاص داده و با توسعه کشت گلخانه ای زمینه اشتغال افزون بر ۱۶ هزار نفر تاکنون ایجاد شده است.

پرداخت ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه و بهسازی گلخانه‌ها

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزد همچنین خاطر نشان کردگفت: با هدف توسعه و بهسازی کشت محصولات کم آبخواه و صرفه جویی در مصرف آب در سال زراعی ۹۹- ۹۸ ، ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۸۰ متقاضی بخش خصوصی، برای اجرای ۱۰۰ هکتار اراضی طرح توسعه کشت گلخانه ای پرداخت شد.

شیخ علیشاهی افزود : این میزان تسهیلات با سود هفت درصد برای مناطق محروم و در شهرهای کمتر توسعه یافته با نرخ  ۹ درصد پرداخت شده و برای توسعه کشت محصول کم آبخواه بدون هیچ محدویتی تسهیلات به متقاضیان اجرای طرح های گلخانه ای و کم آبخواه پرداخت می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید