Iranian Agriculture News Agency

مشکل فعالیت مراکز دامپزشکی در اماکن مسکونی در آستانه حل شدن

 

«علی‌صفر ماکنعلی» به منظور حل مشکل پلمب مراکز دامپزشکی شهر تهران از سوی شهرداری، با مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی این وزارتخانه دیدار و گفت‌وگو کرد ...
 
 
 

به گزارش حکیم مهر، چندی پیش در پی نامه سرپرست اداره کل حقوقی و تنظیم مقررات وزارت بهداشت به شهرداری تهران درخصوص اینکه استقرار مطب پزشکان در اماکن مسکونی قابل تسری به کلینیک‌های دامپزشکی نبوده و تردد مداوم حیوانات به ویژه حیوانات بیمار در اماکن مسکونی تهدیدی علیه بهداشت عمومی محسوب می‌شود، شهرداری تهران با استناد به این نامه، برخورد با مراکز دامپزشکی بخش خصوصی پایتخت را تشدید کرد و اقدام به پلمب چندین بیمارستان و کلینیک دامپزشکی کرد.

خوشبختانه با پیگیری «علی‌صفر ماکنعلی» رئیس سازمان دامپزشکی، صبح پنجشنبه دیدار و گفت‌وگویی بین  ماکنعلی و «سیدحسین داوودی» مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی این وزارتخانه صورت پذیرفت.

بر اساس مذاکرات به عمل آمده بین رئیس سازمان دامپزشکی کشور و  مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی این وزارتخانه در خصوص استقرار کلینیک‌های دامپزشکی در اماکن با کاربری مسکونی، تصمیم گرفته شد تا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (معاونت بهداشت وزیر بهداشت و اداره کل حقوقی و تنظیم مقررات وزارت بهداشت) پیرو نامه قبلی (نامه شماره 919/107 مورخ 14/5/1399 اداره کل حقوقی و تنظیم مقررات) به معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران اعلام کند که مرجع ذیصلاح برای استعلام موضوع، سازمان دامپزشکی کشور است.

بدین ترتیب به نظر می‌رسد با اصلاح نامه قبلی اداره کل حقوقی و تنظیم مقررات وزارت بهداشت، به زودی شاهد حل مشکل فعالیت مراکز دامپزشکی بخش خصوصی در اماکن مسکونی خواهیم بود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید