Iranian Agriculture News Agency

بهره برداری از دو طرح کشاورزی در شهرستان هشترود

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود از افتتاح و بهره برداری از دو طرح کشاورزی به مناسبت گرامی داشت هفته دولت در این شهرستان خبر داد.

بهره برداری از دو طرح کشاورزی در شهرستان هشترود

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مجید احمدی ضمن بیان این مطلب افزود: همزمان با هفته دولت بخش اول پروژه آبیاری عمومی روستای چراغچی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی گفت: این کانال از محل اعتبارات فنی، سیل و تملک دارایی با هزینه ای بالغ بر 650 میلیون تومان و به طول یکهزار و 400متر با دبی 250 لیتر در ثانیه جهت پوشش 130 هکتار از اراضی باغی این روستا احداث شده است.

 احمدی افزود: بخش بعدی این پروژه 1.5می باشد که در صورت تخصیص اعتبار اجرا و در مجموع 250 هکتار از باغات این منطقه را پوشش خواهد داد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود ادامه داد: در کنار این طرح جهت سهولت انجام امورات کشاورزی از جمله کاشت، داشت و برداشت جاده دسترسی نیز احداث شده است.

وی گفت: امروز همچنین طرح آبیاری تحت فشار در چهار هکتار از اراضی دامناب با هزینه بالغ بر 170 میلیون تومان به همت جهادکشاورزی اجرا شده است که 3 هکتار آن بارانی و یک هکتار نیز قطره ای می باشد.

 احمدی عنوان نمود: با بهره برداری از این طرح ضمن کاهش هزینه ها و پیشگیری از آفت، میزان بهره وری آب از 30 به 70 مترمکعب افزایش یافته و بیش از هفت هزار و 500 مترمکعب در مصرف آب صرفه جویی می شود.  

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید