Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان

در هفته دولت 241 پروژه بخش کشاورزی کردستان به بهره برداری رسید

سپری گفت: در هفته دولت 241 پروژه بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر 1958.26 میلیون ریال در 10 شهرستان استان به بهره برداری رسید.

در هفته دولت 241 پروژه بخش کشاورزی کردستان به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمد فرید سپری اظهار کرد: در طول هفته دولت سال جاری 241 طرح و پروژه در شهرستان‌های استان توسط مسئولین شهرستانی و استانی به بهره برداری رسید که این پروژه‌های 694 نفر به صورت مستقیم ایجاد شغل کرده است.

وی با تا کید بر اینکه اجرای پروژه های بخش کشاورزی در مقایسه با حجم سرمایه گذاری در بخش های صنعتی اشتغال زایی بالایی دارد افزود: بهره برداری از این پروژها بیش از 1820 شغل را در این بخش تثبیت کرده است.

سپری اذعان کرد: حجم سرمایه گذاری در بخش کشاورزی شهرستان قروه برای افتتاح 17 پروژه  در بخش‌های؛  تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی، احداث سردخانه بالای صفردرجه، گلخانه گیاهان زینتی، پرورش قارچ، احداث کانال آبیاری و اجرای سیستم های نوین آبیاری بالغ بر 389.13 میلیون ریال بوده که برای 43 نفر شغل و 305 نفر تثبیت شغل شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ادامه داد : در شهرستان مریوان نعداد  30 پروژه در قالب 12 طرح؛ خوراک دام و طیور، احداث مرغداری گوشتی، تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی، احداث و توسعه باغات، احداث پرواربندی گوساله، احداث پرواربندی بره، اجرای سیستم های نوین آبیاری، احداث گوسفند داشتی، مرمت و نوسازی قنات، زیرساخت مجتمع گلخانه، آبیاری کم فشار و گیاهان دارویی به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: پروژه های افتتاح شده در شهرستان مریوان برای 81 نفر به صورت مسقیم شغل ایجاد کرده و برای 114 نفر هم تثبیت شغل اتفاق افتاده که 129.65میلیون ریال اعتبار صرف این پروژه ها شده است.

سپری از افتتاح 37 پروژه بخش کشاورزی در زیر بخش های مختلف در قالب 8 طرح در شهرستان کامیاران خبر داد و افزود: در این شهرستان هم برای 16 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده و بیش از 109 شغل هم در این بخش تثبیت شده است.

وی با اشاره به نیاز بخش کشاورزی استان به سردخانه های مدرن از افتتاح سردخانه سفر درجه در شهرستان سنندج خبر داد و افزود:  در شهرستان سنندج 34 پروژه با اشتغال زایی مستقیم برای 257 نفر و تثبیت 109 شغل دیگر در این هفته به بهره برداری رسید.

وی خاطر نشان کرد: اولین مرکز پرورش و اصلاح نژاد اسب کُرد با سرمایه گذاری ۱۳ میلیارد ریالی بخش خصوصی و اشتغالزایی برای چهار نفر در روستای آیچی شهرستان سقز افتتاح شد و 37 پروژه دیگر هم با تثبیت شغل برای 171 نفر در این شهرستان به بهره برداری رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با تاکید بر لزوم توسعه فعالیت های شیلاتی در استان کردستان تصریح کرد: در هفته دولت 2 طرح پرورش ماهیان سردابی با هزینه کرد بیش از 11 میلیون ریال در شهرستان سرواباد به بهره برداری رسید و 10 پروژه دیگر هم در زیر بخشهای دیگر با ایجاد شغل برای  94 نفر به صورت مستقیم به بهره برداری رسید.

سپری گفت: تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی، احداث سیلوی ذخیره غلات، اجرای سیستم های نوین آبیاری، پرورش ماهیان سردابی، گلخانه، احداث و توسعه باغات و آبیاری کم فشار ،7 طرح مهم افتتاح شده در شهرستان دیواندره است که با اعتباری بالغ بر  216.65 میلیون ریال به بهره برداری رسیده است.

وی تعداد پروژه های افتتاح شده در هفته دولت در دو شهرستان بیجار و دهگلان را 28 مورد اعلام و خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این پروژه های به صورت مستقیم 157 شغل و 404 شغل دسگر هم در این دو شهرستان تثبیت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان یاداور شد در شهرستان بانه هم 18 پروژه با اعتباری باغ بر 49.40 میلیون ریال به بهره برداری رسیده که برای 20 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

سپری تاکید کرد: هر سال در سه مرحله (هفته جهاد کشاورزی، هفته دولت و دهه مبارک فجر )  پروژه های بخش کشاورزی استان کردستان به بهره می رسد و در سال جاری هم در خرداد ماه (هفته جهاد کشاورزی) بیش از 252 پروژه دیگر با سرمایه گذاری 756747 میلیون ریال و اشتغال زایی برای 447 نفر افتتاح شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید