Iranian Agriculture News Agency

آغاز برداشت پیاز از مزارع شهرستان فریدونشهر

برداشت پیاز از ۲۰۰ هکتار از مزارع شهرستان فریدونشهر آغاز شد.

آغاز برداشت پیاز از مزارع شهرستان فریدونشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان فریدونشهر گفت: پیش بینی می‌شود ۱۶ هزار تن محصول پیاز از زمین‌های کشاورزی این شهرستان برداشت شود که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است.

مهران موحدی متوسط برداشت پیاز در هر هکتار در شهرستان فریدونشهر را ۸۰ تن بیان کرد و افزود: محصول پیاز از اوایل فصل بهار در مزارع این شهرستان کشت شده و از نیمه مرداد تا اواخر شهریور برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه این محصول علاوه بر شهرستان‌های همجوار و به استان‌های اردبیل، قم، تهران و آذربایجان فرستاده می‌شود گفت: عمده محصول پیاز تولیدی شهرستان فریدونشهر به کشور عراق صادر می‌شود و در حال رایزنی برای صادرات این محصول به کشور‌های حاشیه خلیج فارس نیز هستیم.

موحدی تعداد بهره برداران کشت پیاز در این شهرستان را بیش از ۴۰ کشاورز عنوان کرد و افزود: در فصل کشت و برداشت محصول پیاز حدود ۴۰ هزار کارگر بصورت فصلی مشغول به کار می‌شوند.

داوود سیف الهی پیاز کار نمونه شهرستان فریدونشهر هم قیمت پایین پیاز درفصل برداشت را ازمهمترین مشکلات پیاز کاران بیان کرد و گفت: برای تولید هرکیلو پیاز حدود ۱۵۰۰ تومان هزینه می‌شود در حالی که موقع برداشت هر کیلو را به قیمت ۷۰۰ الی ۱۰۰۰ تومان از کشاورز خریداری می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید