Iranian Agriculture News Agency

راهکاری تازه برای نگهداری محصولات کشاورزی و صادرات پسته تر

مهمترین محصولات تولیدی این شرکت شامل تونل های ضد عفونی کننده یو وی (ماورای بنفش) و پلاسما جهت ضد عفونی کردن تجهیزات و افزایش عمر محصولات کشارزی و مواد غذایی، دستگاه تصفیه هوای یو وی ضد عفونی کننده خانگی و ازن ساز صنعتی جهت ضد عفونی کردن فضاهای بزرگ است.

راهکاری تازه برای نگهداری محصولات کشاورزی و صادرات پسته تر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، در بازدید عباس سعیدی رئیس این سازمان، هرمز نقوی رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و تنی چند از معاونین و مدیران سازمان جهادکشاورزی از شرکت دانش بنیان پویشگران فیزیک کاربردی بوتیا  مطرح شد.

وی تصریح کرد: این شرکت در جهت استفاده از UV و پلاسما در جهت میکروب­زدایی موادغذایی و محصولات کشاورزی دو تونل UV و پلاسما ساخته که بر اساس آزمایشات انجام شده توانسته است بعضی از محصولات در فضای عادی را به­مدت چندین روز با استفاده از این تونل­ها نگهداری نماید و حذف انواع ویروس و باکتری حذف آن انواع آلاینده های بیولوژیکی و شیمیایی و... از مزایای استفاده از این تونل­هاست.

عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در جریان این بازدید گفت: با افزایش زمان نگهداری محصولات کشاورزی می توان ضایعات محصولات را کاهش داد که در بعضی محصولات تا 30% است.

وی افزود: همچنین با این شیوه می­توان محصول تازه خشکبار را صادر کرد که امکان آن تا کنون در حد کمتر از 5 درصد بوده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید