Iranian Agriculture News Agency

بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی از بندر صیادی آبادان

رئیس مجلس شورای اسلامی طی سفر به خوزستان از پروژه بندر صیادی در حال ساخت آبادان بازدید کرد.

بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی از بندر صیادی آبادان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در بازدید میدانی از شهرهای استان خوزستان و پیگیری مطالبات مردم، از پروژه بندر صیادی آبادان دیدن و با تعدادی از صیادان این بندر گفتگو کرد.

رفع موانع تکمیل این بندر و حل مشکلات لنج داران از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که رئیس مجلس شورای اسلامی در بندر آبادان مورد بررسی قرار داد.

در جریان این بازدید، رئیس مجلس شورای اسلامی از نزدیک در جریان مشکلات و موانع اجرا و تکمیل پروژه بندر صیادی آبادان قرار گرفت.

قالیباف همچنین به صورت حضوری با مردم، صیادان و لنج داران این شهر به گفت‌وگو پرداخت و در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.

ساخت پروژه بندر صیادی  آبادان در دی ماه سال ۱۳۹۰ با برآورد اعتبار ۱۳ میلیارد تومانی آغازشد، در صورت بهره‌برداری از این بندر صیادی که تا کنون 30درصد پیشرفت داشته است علاوه بر حفظ اشتغال ۲ هزار نفر به سهولت تخلیه و بارگیری ۱۴۰ فروند شناور و قایق صیادی کمک شایانی خواهد کرد .

رئیس مجلس شورای اسلامی برای یک سفر چهار روزه از طریق فرودگاه آبادان وارد خوزستان شد و در بدو ورود مورد استقبال استاندار خوزستان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز، نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی و فرمانده قرارگاه کربلا قرار گرفت.

بنا به این گزارش قالیباف به اتفاق استاندارخوزستان و نماینده ولی فقیه در استان و مسئولان شیلات خوزستان با جمعی از صیادان آبادانی دیدار و گفتگو کرد و در جریان مشکلات آنان قرار گرفت.

افزایش معافیت بیمه تامین اجتماعی ملوانان شناورهای صیادی و بهره مندی صیادان از مزایای سخت و زیان آور بودن شغل صیادی و تکمیل پروژه ملی بندر صیادی ثامن الائمه آبادان از اهم خواسته های صیادان بود.

در این بازدید، معاون صید و بنادر ماهیگیری، رییس شیلات آبادان و رییس اداره فنی و عمرانی شیلات خوزستان نیز حضور داشتند‌.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید