Iranian Agriculture News Agency

تولید بیش از 10 هزار و500 تن گوشت قرمز توسط عشایر چهارمحال و بختیاری

رئیس اداره بهسازی امور تولید امور عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش عشایر استان در تولید گوشت قرمز و سایر فرآورده های دامی اظهار کرد: عشایر استان سالانه با تولید بالغ بر 10 هزار تن گوشت قرمز،34 هزار تن شیر و لبنیات و افزون بر7 هزار تن انواع الیاف دامی نقش بسزایی درتولیدفرآورده های دامی و اقتصاد استان دارند

تولید بیش از 10 هزار و500 تن گوشت قرمز توسط عشایر چهارمحال و بختیاری

شیرزاد کرمی روز  چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایانا در شهرکرد ، میزان تولید شیر و لبنیات عشایر در زمان استقرار در مناطق ییلاقی استان در سال جاری را ۳۴ هزار تن برآورد کرد و اظهار کرد: در همین مدت نیز  بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن محصول گوشت قرمز تولید و روانه بازار مصرف کرده اند.

به گفته وی ، عشایر کوچرو  این استان در فصول بهار و تابستان امسال در مناطق ییلاقی این استان  افزون بر تولید یک هزار تن محصول پشم  گوسفند، بیش از ۷ هزار و  ۳۵۷ متر مربع صنایع تبدیلی خودمصرفی نیز تولید کردند.
رئیس اداره بهسازی امور تولید امورعشایر چهارمحال و بختیاری سیاه چادرهای هر یک از عشایر استان را یک کارگاه تولیدی اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد از ۱۴ هزارو ۶۵۷ خانوار جمعیت عشایری استان در تولید صنایع دستی گلیم ، جاجیم ، چوقا و چادر و سبد بافی سهیم هستند.

کرمی، از تولید بیش از ۱۰ هزار متر مربع محصولات صنایع دستی فرش و زیرانداز در نیمه نخست امسال توسط عشایر استان یادآور شد و تصریح کرد: در این مدت عشایر استان ۱۱ هزار مورد محصولات صنایع دستی غیر دار شامل کلا، دستکش و عروسک اسباب بازی تولید و به بازار مصرف عرضه کردند.  

استان چهارمحال و بختیاری با داشتن ۱۲۶ هزارنفر جمعیت عشایری به همراه یک میلیون و  ۵۵۰ هزار راس دام سبک بعد از استان فارس دومین استان عشایر نشین کشور محسوب می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید