Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت:

برداشت بادام از بالغ بر 600 هکتار از باغ های مرودشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: برداشت بادام درختی از 671 هکتار از باغ های این شهرستان آغاز شد‌ه است و پیش بینی می شود بالغ بر 500 تن بادام تولید شود.

برداشت بادام از بالغ بر 600 هکتار از باغ های مرودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) در استان فارس، عزیز رحیمی تصریح کرد: برداشت بادام  که از اواخر مرداد ماه آغاز شده است تا اواخر شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

او با بیان اینکه متوسط برداشت بادام از 800 تا هزار کیلو گرم در هکتار است، اظهار کرد : از مجموع سطوح زیر کشت  باغ های بادام 467 هکتار آن دیم و 204 هکتار آبی است.

رحیمی با بیان اینکه بیشترین میزان کشت بادام در شهرستان متعلق به بخش کامفیروز و درودزن است، ابراز کرد: این محصول  از نظر اقتصادی در معیشت کشاورزان تاثیر بسزایی دارد و قابلیت خوبی به منظور غرس در اراضی شیب دار و کشت بصورت دیم را دارا است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت بیان کرد: با توجه به زود گل بودن ارقام قدیمی و عملکرد پایین این باغ ها، این مدیریت در راستای اصلاح و احیاء باغ های بادام شهرستان و بهبود وضعیت تولید  طرح تغییر ارقام زودگل و با عملکرد پایین را در دستور کار دارد.

به گفته وی؛ به منظور  کشت ارقام جدید و دیرگل  و با عملکرد بالا، جهاد کشاورزی تسهیلاتی مانند یارانه نهال و پیوندک را به متقاضیان پرداخت می کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه برداشت بادام به صورت یدی انجام می گیرد، تصریح کرد: هر ساله  همزمان با آغاز فصل برداشت زمینه اشتغال تعداد زیادی کارگر فصلی فراهم می شود.

او با اشاره به ویژگی و شرایط آب و هوایی کشت بادام افزود: درخت بادام نیاز زیادی به آبیاری ندارد و در برابر کم آبی مقاوم و  نگهداری از آن نسبت به درختان دیگر راحت‌تر است.

شهرستان مرودشت با دارا بودن حدود هفت هزار هکتار باغ از شهرستان های برتر در تولید محصولات زراعی و باغی است و انواع محصولات باغی از جمله پسته، گردو، انگور، زیتون، انار و دیگر انواع  درختان میوه های دانه دار و هسته دار در این شهرستان کشت می شود.

مرودشت در 45 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید