Iranian Agriculture News Agency

توسعه کشاورزی تنها راه برون‌رفت کشور از وضعیت اقتصادی موجود است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت و توان کشور در حوزه کشاورزی گفت: توسعه کشاورزی تنها راه برون‌رفت کشور از وضعیت اقتصادی موجود است.

توسعه کشاورزی تنها راه برون‌رفت کشور از وضعیت اقتصادی موجود است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) در استان چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری روز سه‌شنبه در آیین معارفه رییس جدید سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود:در طول چهار دهه گذشته، حوزه کشاورزی و ظرفیت‌های این بخش، مورد غفلت قرار گرفته است که باید بیش از گذشته به این حوزه توجه شود.

وی با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری بهترین خاک، آب و نیروی انسانی را داراست، گفت: از این ظرفیت‌ها در چهار دهه گذشته غفلت شده است که وضعیت بیکاری استان بیان‌گر این غفلت است.

جعفری، بر توسعه اقتصاد بدون نفت بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری تاکید کرد و افزود: راه برون‌رفت استان و کشور از وضعیت اقتصادی توسعه بخش کشاورزی است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع‌طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری در تولید بادام، ماهیان سردآبی و همچنین برخی محصولات کشاورزی در کشور رتبه برتر را داراست گفت: استقلال کشور با توسعه بخش کشاورزی که زمینه سلامت و امنیت غذایی، امنیت اقتصادی کشور است.

وی،به حفظ آب و آبخیزداری و حفظ خاک اشاره و تصریح کرد: تغییر الگوی کشت و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی باید در این استان مورد توجه قرار گیرد.

جعفری افزود: چهارمحال و بختیاری بیشترین منابع آبی کشور را دارد اما با معضل آب و بی‌آبی مواجه است که باید الگوی کشت در مناطق مختلف استان به‌ خصوص در مناطق مواجه با مشکل کم‌آبی تغییر پیدا کند.

وی توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در چهارمحال و بختیاری را ضروری اعلام و تاکید کرد: تاکنون ۳۵ هکتار گلخانه در استان احداث شده که باید این ظرفیت توسعه پیدا کند.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در این استان یک اولویت است که نیازمند توجه جدی و عامل کاهش خسارت‌های احتمالی مختلف به کشاورزان است.

جعفری تاکید کرد: تجاری‌سازی و صادرات محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید