Iranian Agriculture News Agency

کیانی‌راد در حاشیه سی و پنجمین کنفرانس منطقه‌ای فائو برای آسیا و اقیانوسیه خبر داد:

ارائه تجربیات ایران در زمینه توسعه پلتفورم‌های دیجیتالی در کشاورزی

رئیس موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی و اقتصاد کشاورزی گفت: در جلسه‌ای که فردا برگزار می‌شود، مسائلی از جمله مدیریت مصرف آب در کشاورزی و مدیریت نحوه آبیاری محصولات کشاورزی، بنگاه‌های خرد در حوزه شیلات و آبزیان و توسعه پلتفورم‌های دیجیتالی در کشاورزی که ایران هم تجربیات خوبی در این زمینه دارد.

ارائه تجربیات ایران در زمینه توسعه پلتفورم‌های دیجیتالی در کشاورزی

علی کیانی‌راد رئیس موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی و اقتصاد کشاورزی در حاشیه روز نخست و افتتاحیه سی و پنجمین کنفرانس منطقه‌ای فائو برای آسیا و اقیانوسیه به خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) اظهار کرد: فائو، علاوه بر کنفرانس‌هایی که به طور مداوم برای کل کشورهای عضو F.A.O برگزار می‌کند، کنفرانس‌های منطقه‌ای را هم با موضوع مسائل مختلف حوزه کشاورزی دارد.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا (کووید_19)، این کنفرانس منطقه‌ای که به میزبانی کشور بوتان برگزار شد، از اهمیت خاصی برخوردار بود.

رئیس موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی و اقتصاد کشاورزی تصریح کرد: مهمترین مسئله‌ای که در این کنفرانس مطرح شد، سیاست‌ها و تجربیات کشورها در رابطه با امنیت غذایی و کسب و کارهای کشاورزی که تحت تاثیر بیماری کرونا (کووید_19) با مشکل مواجه شد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت، همچنین فائو اعلام آمادگی کرد که برای مدیریت آثار سوء این بیماری کمک کند.

وی افزود: در جلسه‌ای که فردا چهارشنبه برگزار می‌شود، مسائلی از جمله مدیریت مصرف آب در کشاورزی و مدیریت نحوه آبیاری محصولات کشاورزی، بنگاه‌های خرد در حوزه شیلات و آبزیان و توسعه پلتفورم‌های دیجیتالی در کشاورزی که ایران هم تجربیات خوبی در این زمینه دارد مورد بحث و بررسی قرار  می‌گیرد.

کیانی‌راد ابراز امیدواری کرد: در این کنفرانس منطقه‌ای که در 2 روز اول مربوط به کارشناسان ارشد فائو  و روز سوم و چهارم مربوط به وزرای کشاورزی منطقه آسیا و اقیانوسیه است، بتوانیم تجربیات ایران را به نحو احسن ارائه دهیم و از تجربیات فائو و دیگر کشورها استفاده کنیم.

لازم به ذکر است در این کنفرانس، علیمراد سرافرازی سرپرست مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی، محمدحسین عمادی نماینده وزارت جهاد کشاورزی نزد سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد ( فائو) در رم و علی کیانی‌راد رئیس موسسه پژوهش‌های برنامه ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی به عنوان هیات ایرانی شرکت دارند و نقطه نظرات و ملاحظات بخش کشاورزی را در ابعاد ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی مطرح خواهند کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید