Iranian Agriculture News Agency

مناطق مختلف شهرستان سیرجان پتانسیل قابل توجهی را جهت کاشت زعفران دارند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان گفت: یک دوره آموزشی کاشت، داشت و برداشت زعفران با همکاری مرکز آموزش فنی حرفه ای در محل سالن اجتماعات این مدیریت برگزار شد.

مناطق مختلف شهرستان سیرجان پتانسیل قابل توجهی را جهت کاشت زعفران دارند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، محمودآبادی گفت: 35 نفر از متقاضیان شرکت در این دوره حضور یافتند و مدرس دوره ضمن توضیح کامل راجع به مراحل کاشت تا برداشت و بازاریابی این محصول به سوالات حضار پاسخ دادند.

محمود آبادی با بیان اینکه  کشت زعفران از سوی جهاد کشاورزی شهرستان بسیار مورد توجه و حمایت قرار گرفته است، تصریح کرد: سطح زیر کشت محصول زعفران در شهرستان سیرجان، در حال حاضر 135 هکتار  و میزان تولید محصول حدود 195 کیلوگرم بوده است.

وی اذعان کرد: عملکرد زعفران با توجه به وضعیت خاک و اقلیم منطقه بین 5-3 کیلوگرم متغیر و متوسط عملکرد محصول حدود 2/3 کیلو گرم در هکتار می باشد که بالاترین عملکرد در شهرستان 5 کیلو گرم محصول خشک در هکتار بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان خاطرنشان کرد: از آنجا که بحران کم آبی به یکی از بزرگترین چالشهای کشاورزان در سالهای اخیر بدل شده است لذا کاشت گیاهان با نیاز آبی کم و دارای صرفه اقتصادی امری اجتناب ناپذیر به‌نظر می رسد.

وی اظهار داشت: گیاه زعفران به عنوان گران بهاترین محصول کشاورزی و داروئی جهان از جمله گیاهانی است که با توجه به نیاز آبی کم و مقاومت در برابر خشکی نقش قابل توجهی در وضعیت اقتصادی و اجتماعی مناطق خشک و نیمه خشک پیدا کرده است. محمودآبادی در پایان گفت: با در نظر گرفتن شرایط رشد این گیاه، مناطق مختلف شهرستان سیرجان پتانسیل قابل توجهی را جهت کاشت این محصول دارند و در سال های اخیر از سوی کشاورزان بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید