Iranian Agriculture News Agency

طرح‌های آبخیزداری شهرستان دامغان در دولت تدبیر و امید

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: از سال 92 تاکنون حدود 49 هزار و 635 مترمکعب عملیات بند سنگ و ملات به‌منظور جلوگیری از بروز سیلاب و حفاظت خاک و بهبود تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی در شهرستان دامغان احداث‌شده است.

طرح‌های آبخیزداری شهرستان دامغان در دولت تدبیر و امید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، علی‌اکبر عباسی راد اظهار کرد: در این مدت نیز بیش از 40 هزار مترمکعب بند خاکی در راستای جمع‌آوری و ذخیره‌سازی روان آب و جلوگیری از سیلاب و خسارات به باغات و مزارع احداث‌شده است.

وی گفت: احداث حدود 850 مترمربع بندهای سبک از دیگر اقدامات این اداره در طول خدمتگزاری دولت تدبیر و امید در شهرستان دامغان بوده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان خاطرنشان کرد: به‌منظور حفظ پوشش گیاهی و همچنین حفاظت خاک در مناطقی که عملیات مکانیکی انجام‌شده حدود 700 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی تحت عملیات بیولوژیک از قبیل کاشت نهال، بذرپاشی، بذرکاری قرار گرفتند.

عباسی راد ضمن اشاره به لزوم تحقیقات علمی و استفاده از دانش روز در انجام پروژه‌های منابع طبیعی خاطرنشان کرد: در این مدت در 16 هزار 300 هکتار از اراضی شهرستان مطالعات آبخیزداری انجام‌شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید