Iranian Agriculture News Agency

امسال 800 هزار اصله نهال در بین متقاضیان به‌صورت رایگان توزیع می‌شود

رئیس اداره جنگل‌کاری و جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: بیش از 3 هزار هکتار جنگل‌های این استان دست کاشت است و امسال نیز 800 هزار اصله نهال در بین متقاضیان به‌صورت رایگان توزیع می‌شود.

امسال 800 هزار اصله نهال در بین متقاضیان به‌صورت رایگان توزیع می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، بهزاد گلابیان با بیان این‌که سالانه برای توسعه درختکاری و تأمین نهال در استان اقدامات اساسی انجام می‌شود، اظهار کرد: امسال نیز 800 هزار اصله نهال در 2 نهالستان استان تولیدشده و اسفندماه امسال در بین متقاضیان به‌صورت رایگان توزیع می‌شود.

وی با بیان این‌که وسعت جنگل‌های طبیعی استان حدود 325 هزار هکتار است، افزود: جنگل‌های دست کاشت بیش از 3 هزار هکتار است.

رئیس اداره جنگل‌کاری و جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: غالب گونه‌های جنگلی استان را ارس، تاغ در رویشگاه ایران تورانی و گونه‌های بلوط، ممرز، راش، گلابی وحشی در جنگل‌های هیرکانی تشکیل می‌دهد.

گلابیان با اشاره به اینکه جنگل‌های خزری یا هیرکانی در ارتفاعات شمالی شهرستان‌های مهدی‌شهر، دامغان، شاهرود و میامی استان سمنان واقع‌شده است. ابراز داشت: بیشترین مساحت جنگل‌های خزری مربوط به شهرستان مهدی‌شهر است.

این مقام مسئول درزمینه حفاظت از این جنگل‌ها بیان کرد: توسعه و غنی‌سازی جنگل‌ها و جنگل‌کاری با استفاده از طرح‌های صیانت و صندوق توسعه ملی در حال انجام است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید