Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

سرمایه گذاران واقعی در بخش گلخانه حمایت می شوند

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : دنبال سرمایه گذار واقعی در بخش گلخانه های استان هستیم .

سرمایه گذاران واقعی در بخش گلخانه حمایت می شوند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، فاطمه خمسه در جلسه کمیته تخصیص آب گلخانه ها و صنایع تبدیلی که با حضور معاونین و مدیران سازمان برگزار شد با بیان این مطلب گفت: باید با وحدت رویه و همچنین نظارت ، دقت بیشتر و کارکارشناسی به متقاضیانی که واقعا بدنبال تولید در محیط گلخانه هستند مجوز فعالیت داده شود .

وی اظهار کرد: گلخانه بایستی توجیه اقتصادی داشته باشد تا سرمایه گذار در ادامه فعالیت دچار مشکل نشود .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با توجه به اهمیت وضعیت منابع آبی استان گفت : مناطق ممنوعه در اطراف شهر برای صدور مجوز گلخانه مشخص شود تا سرمایه گذاران دچار مشکل نشوند .

خمسه افزود : حداقل زمین درلی توجیه اقتصادی برای گلخانه ۳ هزار مترمربع بر اساس ابلاغیه وزارت جهاد کشاورری است که مورد تایید بانک برای پرداخت تسهیلات نیز است.

وی یاد آور شد : برای گلخانه های حومه شهر نیز حد مجاز در مقیاس کوچک ۳۰۰ متر در نظر گرفته شده که با توجه به سیاست دولت برای حمایت از واحدهای گلخانه ؛ بایستی از واحدهای بیش از ۳ هزار متر ملاک برای سرمایه گذاری قرار گیرد .

خمسه تاکید کرد : با توجه به دستوالعمل وزارت متبوع؛ تمام درخواست های گلخانه بایستی در این کمیته مورد بررسی و تصویب قرار گرفته و براساس مصوبه این کمیته بایستی ؛ انجام شوند .

وی اضافه کرد : برای تسریع در امر صدور مجوز نیز ؛ بصورت هفتگی جلسات کمیته مربوطه برگزار شود .

خمسه خاطر نشان ساخت : مجوز گلخانه به واحدها متقاضیانی داده شود که دارای مقیاس بالا و توجیه اقتصادی باشند .

وی افزود : اولویت اول برای متقاضیان گلخانه هایی است که آورده اولیه برای سرمایه گذاری دارند تا در ادامه کار ؛ دچار مشکل نشوند.

این مقام مسئول تاکید کرد : تمام سعی و تلاش جهاد کشاورزی ؛ تسهیل و تسریع در امر صدور مجوز برای متقاضیان سرمایه گذاری در این بخش است .

گفتنی است ؛ در این جلسه ۲۷ پرونده متقاضی دریافت مجوز گلخانه بررسی شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید