Iranian Agriculture News Agency

اجرای هاب شتر در قطب پرورش شتر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی از موافقت برای واردات ۱۰ هزار نفر شتر به استان خبر داد و گفت: در مرحله نخست ۱۰۰ نفر شتر و در مجموع تاکنون ۳۴۴ نفر شتر وارد استان شده است.

اجرای هاب شتر در قطب پرورش شتر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، غلامرضا قوسی گفت: طرح هاب شتر به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های اشتغالزایی استان در بخش کشاورزی است که این طرح وارد فاز اجرایی شده و ایستگاه قرنطینه و نگهداری دامی حیدرآباد نهبندان آماده بهره‌برداری است.

وی اظهار کرد: دو هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای تامین علوفه در اختیار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام قرار گرفته و تاکنون ۴۰۰ هکتار خارشتر زیرکشت رفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: تاکنون ۱۴ تن شیر شتر در یک ماه گذشته جمع‌آوری شده که از این میزان یک هزار و ۷۰۰ کیلوگرم تبدیل به شیر خشک شده و در حال رایزینی برای صادرات آن هستیم.

قوسی عنوان کرد: خراسان جنوبی یکی از استان‌های پرروش شتر است و ۳۰ هزار نفر شتر دارد که سالانه ۱۲۰۰ تن گوشت و ۸ هزار لیتر شیر شتر تولید می‌کند و اگر به سمت صنعتی شدن این بخش برود جهشی بزرگ در تولید گوشت، شیر و سایر فرآورده‌های شتر رقم خواهد خورد.

گفتنی است که کشور‌های امریکایی و اروپایی بیشترین خواهان شیرخشک شتر هستند و اگر موانع صدور مجوز صادراتی از پیش پای تولیدکننده برداشته شود در سال جهش تولید گام‌های خوبی در ارزش آوری برای کشور فراهم می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید