Iranian Agriculture News Agency

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان عنوان کرد:

بررسی بیماری جاروک لیمو ترش؛ مهمترین دستاورد مرکز تحقیقات هرمزگان

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان گفت: مهمترین دستاوردهای مرکز تحقیقات هرمزگان بررسی بیماری جاروک لیمو ترش بود که شناسایی عامل آفت، نحوه مبارزه و معرفی گونه مقاوم در برابر آن از مهمترین اقدامات در این راستا بود.

بررسی بیماری جاروک لیمو ترش؛ مهمترین دستاورد مرکز تحقیقات هرمزگان

به گزارش خبرنگار ایانا از ، عبدالحمید حاجبی در جمع خبرنگاران، گفت: موارد آموزشی، ترویجی و تحقیقاتی حوزه کشاورزی و منابع طبیعی استان هرمزگان را عهده دار هستیم.

وی با بیان اینکه البته بخش ترویجی آن بیشتر در حوزه سازمان جهاد کشاورزی بوده و حوزه آموزشی و پژوهشی آن را دنبال می کنیم، تصریح کرد: طرح های تحقیقاتی با توجه به مشکلات روز و با تامین اعتبار سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان بررسی و نوشته می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در مهرماه سالجاری هنرستان کشاورزی در شهرستان حاجی آباد به بهره برداری می رسد، اظهار کرد: در این هنرستان برای نخستین بار هنرجویان در زمینه میوه های گرمسیری تحصیل کرده و وظیفه ارتقای دانش و تخصص جامعه کشاورزی را برعهده دارند.

وی ادامه داد: بهره برداران در زمینه کشاورزی سن بالایی داشته و باید در زمینه دانش افزایی خود را به روز و به مسائل جدید و نوین آگاه باشند.

حاجبی با بیان اینکه از مهمترین دستاوردهای مرکز تحقیقات هرمزگان بررسی بر روی بیماری جاروک لیمو ترش بود، اضافه کرد: شناسایی عامل آفت، نحوه مبارزه و معرفی گونه مقاوم در برابر آن از مهمترین اقدامات در این راستا بود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بر روی عارضه به وقوع پیوسته بر روی نارنگی سیاهو کار می کنیم، خاطرنشان کرد: این تحقیق از تغذیه تا سموم متوقف کننده عارضه را شامل می شود و به دنبال مدیریت این عارضه و بهبود ثمرات نارنگی سیاهو هستیم.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان افزود: یکی از اهداف اصلی این مرکز تحقیقاتی حفظ منابع طبیعی است که تاکنون یک هزار گونه گیاهی جمع آوری شده است.

وی اضافه کرد: ۳۰۰ گونه دارویی در هرمزگان شناسایی شده که به دنبال توسعه و کشت جایگزین هستیم تا بتوانیم در این زمینه توانمندی خود را بالا ببریم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید