Iranian Agriculture News Agency

دسترسی به آخرین اطلاعات کشاورزی از طریق " شبکه تاک"

شبکه اجتماعی تاک، یک پیام‌رسان تمام‌ عیار بر پایه شبکه اینترنت داخلی و درگاهی که با هدف ایجاد ارتباط پیوسته میان ذی‌نفعان بخش کشاورزی راه اندازی شده است.

دسترسی به آخرین اطلاعات کشاورزی از طریق " شبکه تاک"

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ضمن اعلام خبر راه اندازی شبکه تاک گفت:کاربران می توانند با استفاده از این برنامه تمام خدمات مورد نیاز خود را با کمترین هزینه و در سریع ترین زمان دریافت کنند.

حمیدرضا ابراهیمی با اشاره به اینکه امکان خدماتی نظیر گفتگو با دوستان، تماس تصویری و ارسال فایل های حجیم تا دسترسی به کانال های تخصصی کشاورزی و خدمات مختلف حوزه کشاورزی و منابع طبیعی در برنامه تاک فراهم شده است، ابراز کرد: این خدمات با 60 درصد تخفیف اینترنت ارائه شده است و کاربران در این سامانه قادر به برقراری تماس تصویری و صوتی رایگان هستند.

به گفته وی؛ ایجاد کانال ها تخصصی در تاک و ارائه محتویات علمی، آموزشی و ترویجی در این کانال ها تحت نظارت سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و ستاد هوشمندسازی کشاورزی است.

ابراهیمی افزود: امکان جستجو و پیوستن به کانال های تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی به سهولت و براساس نیاز برای کاربران فراهم شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه امکان دسترسی سریع به خدمات مالی بانک کشاورزی و نیز خدمات صندوق بیمه محصولات کشاورزی در سامانه تاک ایجاد شده است، گفت: در این سامانه می توان تمام قبوض و حتی قبض جرائم رانندگی را پرداخت کرد.

وی؛ گریزی به امکان دریافت پیش بینی وضعیت آب و هوا براساس موقعیت جغرافیایی و آخرین توصیه هواشناسی کشاورزی زد و تصریح کرد: بهره برداران بخش کشاورزی و کاربران با ثبت اطلاعات محصول و موقعیت جغرافیایی توصیه های به هنگام کشاورزی و نیز مخاطرات اقلیمی را از طریق این سامانه دریافت خواهند کرد.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد: کاربران می توانند با یک کلیک تمام رسانه های نوشتاری (نشریات ترویجی و فنی و ...)، رسانه های صوتی و تصویری (فیلم و انیمیشن ترویجی و ...) و اپلیکیشن های کاربردی کشاورزی را دریافت کنند.

به گفته وی ؛ در تاک بازار عمده محصولات کشاورزی (برای خرید و فروش عمده)، بازار نهاده های کشاورزی، دیوار تاک (خرید و فروش کالا و خدمات کشاورزی) و اجاره خدمات و تجهیزات کشاورزی (اجاره یا رزرو) در دسترس است.

ابراهیمی با اشاره به فضای ابری نامحدود در سامانه تاک افزود: بدون محدودیت نوع فایل و یا حجم در فضای ابری، کاربران قادر به آپلود فایل ها و یا مطالب خود هستند و در هر کجا به آنها دسترسی خواهند داشت.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: سامانه تاک منعطف برای موبایل و وب است و کاربران می توانند به پیام ها در تمام دستگاه های ارتباطی خود یکجا و یکسان دسترسی داشته باشند.

نخستین شبکه اجتماعی کشاورزی ایران (تاک) در هفته دولت رونمایی شد و امکان عضویت در سامانه تاک از طریق لینک http://agritak.ir/invite وجود دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید