Iranian Agriculture News Agency

208 پروژه بخش کشاورزی درسیستان وبلوچستان به بهره برداری رسید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با گرامیداشت هفته دولت، 208پروژه بخش کشاورزی در سطح استان پهناور سیستان و بلوچستان افتتاح و مورد بهره برداری 6هزار و 354خانوار ساکن در این مناطق قرار گرفت.

208 پروژه بخش کشاورزی درسیستان وبلوچستان به بهره برداری رسید

محمدعلی نیکبخت درگفت وگو با خبرنگار ایانا در استان سیستان وبلوچستان اظهار کرد: این طرح‌ها که اعتباری بالغ بر 969میلیارد ریال را به‌خود اختصاص داده است شامل 117پروژه آب و خاک و امور فنی مهندسی، 27پروژه بهبود تولیدات گیاهی، 23پروژه بهبودتولیدات دامی، 24پروژه امور عشایری،11پروژه آب‌های داخلی، 5پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری و یک پروژه شیلات آب‌های آزاد طرح‌های افتتاحیه جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان را تشکیل می‌دهد.

وی همچنین اجرای 600 هکتار سیستم نوین آبیاری، مرمت وبازسازی 23رشته قنات، حفر و تجهیز 40حلقه چاهک کشاورزی، راه اندازی واحدهای پرورش گاوشیری، شترمرغ، اصلاح و نوسازی باغات میوه‌های گرمسیری و ساخت اسکله موج شکن بندر صیادی تنگ را از دیگر طرح‌های افتتاحیه این سازمان در هفته دولت برشمرد.

نیکبخت افزود: راه‌اندازی این طرح‌ها در استان سیستان و بلوچستان زمینه اشتغال 2هزار و 592نفر دائم و 41هزار و 910 نفر روز را به‌صورت موقت فراهم کرده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید