Iranian Agriculture News Agency

آغاز عملیات اجرایی مجتمع پرورش میگو خلیج فارس در هندیجان

عملیات اجرایی مجتمع یک هزار و 111 هکتاری پرورش میگوی خلیج فارس، با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران و استاندار خوزستان آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی مجتمع پرورش میگو خلیج فارس در هندیجان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، عملیات اجرایی مجتمع یک هزار و 111 هکتاری پرورش میگوی خلیج فارس با حضور نبی الله خون میرزایی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران و غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان آغاز شد.

مدیر کل شیلات استان خوزستان در آیین کلنگ‌زنی این‌ طرح‌ بزرگ تولیدی و اشتغال زایی گفت: این طرح یکی از پروژه‌های اساسی و استراتژیک‌ در توسعه شیلات استان به شمار می‌رود.

فتح‌الله ابوعلی بیان کرد: یکی از سیاست‌های‌ ما در بحث توسعه آبزی‌پروری، پرورش میگو در شهرستان هندیجان است چرا که این شهرستان یکی از استعدادهای پرورش میگو به شمار می‌رود لذا امیدواریم با اجرایی شدن این پروژه بتوانیم‌ به یک الگو در این زمینه برای توسعه میگو درمنطقه دست یابیم.

وی با بیان این که این‌طرح یک طرح تعاونی محسوب می‌شود توضیح داد: ۴۶ تعاونی‌ در این‌طرح فعالیت دارند که با بهره‌برداری از آن یک هزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

مدیر کل شیلات استان خوزستان با اشاره به اینکه سالانه سه هزار و ۶۰۰ تن میگو در این طرح تولید می‌شود بیان‌ کرد: این میزان تولید در سال‌های آینده بیشتر نیز خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که میزان‌ارزآوری این طرح ۱۴ میلیون دلار درسال باشد.

 این طرح  با هدف تبدیل تهدیدها به فرصت ها، جذب سرمایه گذار بومی، از بین بردن کانون‌های ریزگرد، استفاده و بهره‌وری بهینه از زمین‌های غیر قابل کشت احداث می شود و زمان بهره برداری آن سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده است.

این طرح ۴۶ مزرعه و هر مزرعه ۱۴ استخر دارد. 

حجم کل سرمایه گذاری مورد نیاز این طرح ۱۳۸ میلیارد تومان است.

مدیرکل شیلات خوزستان همچنین از پیگیری‌های مجدانه استاندار خوزستان و فرماندار شهرستان برای رفع مشکلات و تلاش برای شروع این طرح بزرگ در منطقه و همچنین اداره تعاون ومدیریت جهاد کشاورزی  هندیجان قدردانی کرد.

در ادامه نبی الله خون میرزایی نیز  از تلاش و پیگیری فرماندار هندیجان در سرعت بخشیدن به پروژه های شیلات در این منطقه ساحلی با اهدای لوح تقدیر قدردانی کرد.

معاون وزیرجهادکشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران در حاشیه این مراسم از روند پروژه اسکله در حال صیادی بحرکان هندیجان بازدید کرد.

رییس سازمان شیلات ایران در این بازدیدکه مدیرکل شیلات خوزستان، رییس دفتر فنی، رییس شیلات هندیجان و پیمانکار پروژه حضورداشتند در جریان روند اجرای انتقال برق، نصب گاردهای موج شکن و بخش های تکمیلی قرارگرفت.

خون میرزایی گفت: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، این پروژه در بهمن ماه امسال به بهره برداری می‌رسد.

در پایان ساختمان اداری شرکت تعاونی خدماتی صیادی ملوانان هندیجان نیز با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، شریعتی استاندار خوزستان، آقاجری" نماینده مردم شریف ماهشهر، هندیجان، امیدیه و بندر امام خمینی در مجلس، فتح الله ابوعلی مدیرکل شیلات خوزستان ، غمگین مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان،  فرماندار، رئیس شیلات هندیجان و جمعی از مسوولان اجرایی استان افتتاح شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید