Iranian Agriculture News Agency

706 هکتار اراضی ملی استان سمنان از چنگال سودجویان رها شد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: 355 پرونده مربوط به 706هکتار تصرف غیرقانونی در عرصه‌های ملی استان در دولت تدبیر و امید اجرای احکام و حکم بر خلع ید سودجویان صادر شد.

706 هکتار اراضی ملی استان سمنان از چنگال سودجویان رها شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، سرهنگ علیرضا ابوطالبی اظهار کرد: مناطق شمالی استان سمنان به دلیل دارا بودن زمین‌های با ارزش بیشتر گرفتار تصرف‌های غیرقانونی است.

وی ادامه داد: براساس تبصره یک ماده 55 قانون حفاظت منابع طبیعی، خلع ید و قلع و قمع پیش از ساخت و ساز بر عهده این اداره کل است و در دولت تدبیر و امید 739  فقره پرونده به وسعت یک هزار و 482 هکتار در استان توسط اداره‌ کل منابع طبیعی رفع تصرف شد.

وی بیان کرد: برخی افراد که محل فعالیت و زندگیشان در مجاورت اراضی ملی است به طور مثال یک هکتار از اراضی ملی مجاور باغ را برای توسعه فعالیت تصرف می‌کنند و نمی‌توان به این افراد زمین‌خواری نسبت داد و اقدام آنان با عنوان تصرف غیرقانونی یاد می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم با تقویت مشارکت مردمی و آگاهی بخشی به جامعه  تلاش شد تا میزان آتش‌سوزی در عرصه‌های مرتعی و جنگلی استان کاهش یابد.

ابوطالبی اظهار داشت: در هفت سال گذشته 172 فقره  با وسعت 249 هکتار  آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان سمنان رخ داد و آمار نشان می‌دهد آموزش‌های مردمی کار ساز بوده و با وجود بالا بودن تعداد آتش‌سوزی‌ها، اما وسعت کمی از مراتع و عرصه‌های جنگلی درگیر شده است.

وی یادآور شد: تجهیز دهیاری‌ها به لوازم اولیه اطفاء حریق و امضاء تفاهم نامه با دهیاران و شورای اسلامی 32 روستای حاشیه جنگل از جمله اقدام های انجام شده در استان سمنان برای کاهش شمار آتش‌سوزی در عرصه‌های مرتعی و جنگلی است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان خاطرنشان کرد: چهار پایگاه  مردمی اطفای حریق و صیانت از عرصه‌های مرتعی و جنگلی  در چهار روستای حاشیه جنگل استان به منظور استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی در دولت تدبیر و امید ایجاد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید