Iranian Agriculture News Agency

پروانه‌های چرای دام تا پایان سال 1400 تبدیل به طرح مرتع‌داری شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: پروانه‌های چرای دام صادره شده تا پایان سال 98 حداکثر تا پایان سال 1400 باید منجر به طرح اجرایی شود، در غیر این صورت فاقد اعتبار است.

پروانه‌های چرای دام تا پایان سال 1400 تبدیل به طرح مرتع‌داری شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، جعفر مرادی حقیقی اظهار کرد: این مهم در راستای اجرایی نمودن بخشنامه مربوطه و به‌منظور تسریع در تحقق مدیریت پایدار و بهره‌برداری اصولی از مراتع و تهیه طرح مرتع‌داری از سوی دامداران انجام شود.

وی گفت: حفظ پوشش گیاهی مراتع و بهره‌برداری اصولی از آن باعث تجدید حیات طبیعی گیاهان مرتعی می‌شود که این امر در حفظ آب، خاک و توسعه اقتصادی و اجتماعی جوامع محلی نقش مهمی دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: در همین راستا دامدارانی که پروانه چرای دام دریافت کرده‌اند مطابق ماده 20 اصلاحیه شیوه‌نامه فنی و اجرایی بهره‌برداری از مراتع کشور، مکلف به تهیه طرح مرتع‌داری هستند.

مرادی تصریح کرد: در صورت تهیه نکردن طرح مرتع‌داری توسط دامداران در فرجه تعیین‌شده پروانه‌ی چرای دام آن‌ها ابطال می‌شود.

وی بیان کرد: این موضوع درباره پروانه چرا‌های دام صادره تا سال 1398 با دو سال فرصت تا سال 1400 مصداق دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اظهار داشت: دامداران دارای پروانه‌های چرای دام در بازه زمانی باقی‌مانده بایستی به ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها مراجعه و درخواست تهیه طرح مرتع‌داری کنند پس از گذشت فرصت باقیمانده عدم مراجعه منجر به ابطال پروانه چرا و بلامعارض شدن مرتع می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید