Iranian Agriculture News Agency

ایجاد باغ مادری گردو در تویسرکان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی همدان با اشاره به ایجاد باغ مادری گردو در تویسرکان با سرمایه‌گذاری چندین میلیاردی گفت: طرح سرشاخه‌کاری گردو با هدف ایجاد گونه پربازده، مقاوم در برابر سرما و تولید محصول یکسان اجرا می‌شود.

ایجاد باغ مادری گردو در تویسرکان

به گزارش خبرنگار ایانا در همدان سید اسکندر صیدایی در آیین افتتاح پروژه‌های آبخیزداری با اشاره به اینکه محور برنامه‌ها در استان توسعه پایدار است اظهار کرد: همه اجزا و عناصر توسعه که در استان می تواند بر زندگی مردم از جمله معیشت و اقتصاد اثرگذار باشد حائز اهمیت است.

وی شهرستان تویسرکان را مهم از ابعاد مختلف دانست و افزود: تویسرکان علاوه بر اینکه مردمی متدین با اصالت و فعال و نماینده پیگیری دارند، از حیث توانمندی‌هایی چون اجرای طرح سرشاخه‌کاری هم برای استان مهم است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان با بیان اینکه نگاه استان به بحث سرشاخه‌کاری حمایتی و پوشش ملی است بیان کرد: باغ مادری گردو در تویسرکان را با سرمایه‌گذاری چندین میلیاردی ایجاد کردیم تا از حیث ژنتیکی گونه پربازده، مقاوم در برابر سرما و تولید محصول یکسان با هدف تامین کل کشور تولید شود.

وی با تاکید بر اینکه چشم‌انداز آینده تویسرکان را روشن می‌بینیم اظهار کرد: تویسرکان توانمندی های زیادی در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری، کشاورزی به ویژه باغداری و... دارد.

صیدایی بهره‌برداری از هر قطره آب در کشور را حایز اهمیت خواند و تاکید کرد: پروژه‌های حوزه آبخیزداری در هدایت، حفظ و بهره‌برداری آب بر صیانت از منابع طبیعی و زندگی مردم از اثرگذاری بالایی برخوردار است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید