Iranian Agriculture News Agency

پیش‌بینی افزایش ۵۰ درصدی تولید عسل در شهرستان اسلام آباد غرب

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آباد غرب گفت : بر اساس آخرین سرشماری زنبورستان‌ها در شهرستان اسلام آباد غرب میزان تولید عسل در شهرستان را ۱۷ تن پیش بینی می شود.

پیش‌بینی افزایش ۵۰ درصدی تولید عسل در شهرستان اسلام آباد غرب

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، کریمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آباد غرب گفت : در سالی که توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سال جهش تولید نامگذاری شده تولید امسال نسبت به تولید پارسال افزایش ۵۰ درصدی خواهد داشت.

وی گفت : توسعه صنعت زنبورداری در شهرستان اسلام آباد غرب می‌تواند اشتغال زایی مناسبی را برای جوانان ایجاد کند و به لحاظ انجام عملیات گرده افشانی توسط زنبور عسل سبب رونق کشاورزی و تقویت محیط زیست شود.

کریمی بر ضرورت خروج پرورش زنبور عسل از تولید تک محصولی به چند محصولی تاکید کرد و افزود: زنبور عسل علاوه بر تولید عسل تولیدات دیگری مانند ژل رویال، گرده گل، بره موم، موم، زهر و نیش زنبور عسل را دارد و توجه به این فرآورده‌ها نقش بسزایی در افزایش درآمد زنبورداران خواهد داشت.

وی افزود : برنامه ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی در شهرستان در تولید و جمع آوری ژل رویال، پرورش ملکه، موم و بره موم، افزایش تولید کیفی عسل، بسته بندی محصول و ... در دستور کار قرار گرفته است

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید