Iranian Agriculture News Agency

مشاور امور بانوان رییس سازمان:

تولید محصول سالم راهبرد توسعه کشاورزی پایدار است

مشاور امور بانوان رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: افزایش سطح سلامت جامعه با اولویت قرار گرفتن تولید محصول سالم و ارگانیک راهبردی برای توسعه کشاورزی پایدار است.

تولید محصول سالم راهبرد توسعه کشاورزی پایدار است

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، بمناسبت گرامیداشت هفته دولت، مشاور امور بانوان سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بانوان مدیریت جهاد کشاورزی سوادکوه‌شمالی دیدار کرد.

یساری در این جلسه هم‌اندیشی که در مرکز شهید احمدی چایباغ برگزار شد، افزایش سطح سلامت جامعه با اولویت قرار گرفتن تولید محصول سالم و ارگانیک را راهبردی برای توسعه کشاورزی پایدار عنوان کرد.

یساری در این جلسه اظهار کرد: هدف نهایی از اجرای برنامه تولید محصول سالم باید سوق داوطلبانه کشاورزان به سمت تولید این محصولات باشد، به نحوی که کشاورزان به این باور برسند که به منظور ایجاد اطمینان‌ خاطر در مصرف‌کنندگان باید به تولید محصول سالم روی آورده و به عرضه آن در بازار بپردازند.

وی با اشاره به این مطلب که هر محصول کشاورزی، سالم و ارگانیک نیست، تصریح کرد: برای ارتقاء سلامت جامعه نه تنها موضوع کود و سموم، بلکه از بذر و زمین گرفته تا عملیات زراعی و همچنین نحوه برداشت، بسته‌بندی و نگهداری محصول باید مورد ارزیابی و نظارت قرار گرفته، و تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت و موارد پس از آن باید به بهترین نحو ممکن انجام گیرد.

وی افزود: بیشترین مشکل در تولید محصولات کشاورزی وجود کودهای شیمیایی متعدد، آفت کُش‌های غیراستاندارد و فروشندگانی است که هر نوع سم را ارائه می‌دهند و برای فرهنگ‌سازی بهتر است نهادهای دیگر مانند آموزش و پرورش، رسانه‌ها، مرکز بهداشت و شهرداری هم کمک کند، زیرا سلامت جامعه نه تنها بر عهده جهاد کشاورزی بلکه شبکه‌های بهداشت و تمام بخش‌های دیگر نیز در این امر سهیم هستند و به فرهنگ‌سازی بیشتر در این زمینه نیاز داریم و این مشارکت دیگر نهادها را می‌طلبد.

یساری با اشاره به دو طرح ترویجی در حال اجرا با عناوین تولید محصول گواهی شده و تغذیه سالم زنان روستایی در این شهرستان گفت: طرح تغذیه سالم زنان روستایی طرح پیشنهادی وزرات بهداشت است که با همکاری جهاد کشاورزی در سال گذشته در یک روستای سوادکوه‌شمالی اجرا شد و اکنون در سه روستای این شهرستان در‌حال اجراست.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید