Iranian Agriculture News Agency

پرداخت غرامت ۴۵ میلیارد تومانی به کشاورزان اصفهانی

در سال گذشته صندوق بیمه کشاورزی کشور غرامت ۴۵ میلیارد تومانی را به استان اصفهان اختصاص داد تا پرداخت بیمه به کشاورزان انجام شود.

پرداخت غرامت ۴۵ میلیارد تومانی به کشاورزان اصفهانی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، منصور شیشه فروش با اشاره به تخصیص ۸۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی به استان اصفهان اظهار داشت: ۱۲۶ پروژه و طرح شامل هدایت و جمع آوری آب‌های سطحی و احداث و تکمیل سیل بندها، بازسازی پل‌ها، راه‌ها و قنوات آسیب دیده بخشی از آن را شامل می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته صندوق بیمه کشاورزی کشور غرامت ۴۵ میلیارد تومانی را به استان اصفهان اختصاص داد تا پرداخت بیمه به دامداران، مرغداران و باغداران انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به طرح‌های آبخیزداری در ۱۲۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اصفهان گفت: طرح‌های آبخیزداری با اعتبار ۴۶ میلیارد تومان در ۱۶ شهرستان استان اصفهان شده است.

وی با اشاره به اینکه به تمام شهرک‌های صنعتی استان اصفهان ابلاغ شد تا متناسب با دستورالعمل‌های دفتر مهندسی رودخانه‌های شرکت آب منطقه‌ای و بر اساس مطالعات انجام شده حد بستر و حریم رودخانه اقدام کنند.

۳۵۰ کیلومتر از رودخانه‌های اصفهان لایروبی شده است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اهمیت لایروبی رودخانه‌های استان اصفهان تصریح کرد: ۳۵۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان لایروبی شده است که می‌توان به ۷۰ کیلومتر لایروبی در رودخانه زاینده رود در محدوده شهرستان فلاورجان و ۸۰ کیلومتر هم در شرق اصفهان اشاره کرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر قراردادهایی تحت عنوان لایروبی رودخانه‌های استان اصفهان در حال اجراست که تاکنون ۹ کیلومتر در مسیر برخوار و ۱۲ کیلومتر رودخانه شور در سرشاخه‌های آن در شهرستان دهاقان لایروبی شده است.

وی با اشاره به لایروبی رودخانه پلاسجان در نزدیکی پل گشنیزجان گفت: با توجه به فرسایش بیش از حد مئاندر  (قوسهای رودخانه) اقدام به اصلاح و لایروبی شده است و تاکنون عرض ۷۰ متری رودخانه به طول دو کیلومتر در حال اجراست.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید