Iranian Agriculture News Agency

باحضور وزیر جهاد کشاورزی؛

شبکه اجتماعی کشاورزی ایران «تاک» برای ارتباط پیوسته با بهره‌برداران بخش کشاورزی رونمایی شد

وزیر جهاد کشاورزی در مراسم رونمایی از نخستین شبکه اجتماعی کشاورزی ایران (تاک) گفت: بهره‌برداران از طریق این شبکه می‌توانند به قیمت‌های روز محصولات و نهاده‌های کشاورزی دسترسی داشته باشند و همچنین از سیاست‌گذاری‌های بخش کشاورزی، دستورالعمل‌ها و تمامی بخشنامه‌های مرتبط با این بخش مطلع شوند.

شبکه اجتماعی کشاورزی ایران «تاک» برای ارتباط پیوسته با بهره‌برداران بخش کشاورزی رونمایی شد

به گزارش خبرنگار ایانا، وزیر جهاد کشاورزی در مراسم رونمایی از نخستین شبکه اجتماعی کشاورزی ایران (تاک) گفت: یکی از معضلات بخش کشاورزی، نبود ارتباط پیوسته با بهره‌برداران بود که با راه‌اندازی شبکه اجتماعی کشاورزی ایران «تاک»، برای ایجاد این ارتباط تلاش شده است.

کاظم خاوازی در ادامه با بیان اینکه بهره‌برداران باید درباره موضوعات مختلف بخش کشاورزی مطلع باشند تا به حداکثر بهره‌وری دست یابند، ادامه داد: بهره‌برداران از طریق این شبکه می‌توانند به قیمت‌های روز محصولات و نهاده‌های کشاورزی دسترسی داشته باشند و همچنین از سیاستگذاری‌های بخش کشاورزی، دستورالعمل‌ها و تمامی بخشنامه‌های مرتبط با این بخش مطلع شوند.

خاوازی با اشاره به اینکه بهره‌برداران می‌توانند از طریق این شبکه به نزدیک‌ترین واحد‌های فنی و مشاوره‌ای دسترسی پیدا می‌کنند، افزود: از طریق شبکه «تاک»، بهره‌برداران می‌توانند از اطلاعات اقلیمی و محیطی و مخاطرات، آگاه شوند و این آگاهی در کاهش خسارت و افزایش درآمد کشاورزان موثر است.

اپلیکیشن تاک

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه انتقال دانش به کشاورزان از طریق این اپلیکیشن امکان‌پذیر است، گفت: کشاورزان از طریق شبکه «تاک» می‌توانند به آخرین یافته‌های کشاورزی دسترسی داشته باشند و امکان بهره‌گیری از اطلاعات و تجارب کشاورزان پیشرو که دانشمندان تجربی بخش کشاورزی به حساب میآیند نیز برای کشاورزان فراهم است.

خاوازی خاطرنشان کرد: بیش از 2500 عضو هیات علمی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از طریق کال سنتر به صورت آنلاین پاسخگوی پرسش‌های کشاورزان خواهند بود و این بخش در حال طی مراحل نهایی‌سازی برای اجراست.

وی افزود: از طریق این سامانه، کشاورزان می‌توانند انتقادات و پیشنهادات خود را با مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی در میان بگذارند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: این شبکه اجتماعی یک پیام‌رسان تمام‌عیار بر پایه شبکه اینترنت داخلی و درگاهی برای ارتباط میان ذی‌نفعان بخش کشاورزی است.

وی افزود: از طریق این پیام‌رسان، محققان، مروجان، بازرگانان و تأمین‌کنندگان به هم متصل و این اپلیکیشن می‌تواند ارتباط 4 میلیون بهره‌بردار بخش کشاورزی را تسهیل کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی نیز در این مراسم با بیان اینکه اپلیکیشن «تاک»، ارتباط بهره‌برداران، محققان، مروجان، بازرگانان و تأمین‌کنندگان نهاده‌های کشاورزی را تسهیل می‌کند، اظهار کرد: طراحی این پروژه از 2 سال قبل با همکاری یکی از شبکه‌های پیام‌رسان داخلی آغاز شده و در حال حاضر محقق مروجان ارشد کشاورزی از طریق 52 کانال تخصصی، دانش را به بهره‌برداران انتقال می‌دهند.

کامبیز بازرگان با اشاره به ویژگی‌های «تاک» گفت: خدمات وزارت جهاد کشاوزی، خدمات بانک کشاورزی، صندوق بیمه کشاورزی، پنجره واحد، توصیه‌های هواشناسی کشاورزی، تماس صوتی و تصویری و پخش زنده تلویزیون اینترنتی بخش کشاورزی «استودیو کشاورز» از طریق این اپلیکیشن به بهره‌برداران ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: در «تاک» فروشگاه نهاده‌های کشاورزی و بازار محصولات کشاورزی به‌ویژه برای عرضه مستقیم محصولات تولیدی زنان روستایی و عشایری پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید