Iranian Agriculture News Agency

افتتاح گلخانه هیدروپونیک روستای تاج آباد بشرویه

به مناسبت هفته دولت، با حضور حجت الاسلام و المسلمین نصیرایی نماینده مجلس شورای اسلامی شهرستانهای فردوس ،بشرویه ،طبس و سرایان ، فرماندار و مسئولین شهرستان گلخانه هیدروپونیک روستای تاج آباد کرند شهرستان بشرویه افتتاح شد.

افتتاح گلخانه هیدروپونیک روستای تاج آباد بشرویه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بشرویه در مراسم افتتاح این گلخانه با بیان اینکه این گلخانه در مساحت یک هکتار، سالانه ۶۰۰ تن گوجه فرنگی تولید و روانه بازار میکند،گفت: برای راه اندازی گلخانه هیدروپونیک روستای تاج آباد کرند ۱ میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان توسط بخش خصوصی با استفاده از تسهیلات اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری هزینه شده است و درحال حاضر در این گلخانه ۳ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شده اند.

حسین سرچاهی افزود: متاسفانه سود تسهیلات راه اندازی گلخانه در شهرستان از ۶ درصد به ۱۲ درصد افزایش یافته که این یک مشکل بزرگ پیش روی متقاضیان راه اندازی گلخانه است.

0.86 هکتار ( 0.8 هکتار هیدروپونیک و 600متر مربع گلخانه کوچک مقیاس )جمعا با اعتبار19900میلیون ریال ( حدود دو میلیارد تومان ) از محل تسهیلات بانکی سامانه کارا و مبلغ ۷۰۰۰میلیون ریال خودیاری سرمایه گذاران جمعا دو میلیارد و هفتصد میلیون تومان این گلخانه به بهره برداری رسید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید