Iranian Agriculture News Agency

رشد ۸.۲ درصدی خرید گندم در شبکه تعاون روستایی خراسان شمالی

میزان خرید تضمینی گندم توسط شبکه تعاون روستایی خراسان شمالی امسال با ۸.۲ درصد رشد نسبت به پارسال به ۱۹ هزار و ۷۹۶ تن رسید.

رشد ۸.۲ درصدی خرید گندم در شبکه تعاون روستایی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: تا پایان مردادماه ۱۹ هزار و ۷۶۹ تن گندم تضمینی توسط شبکه تعاون روستایی استان از کشاورزان خریداری شده و حال آنکه این رقم در سال قبل از ۱۸ هزار تن تجاوز نکرد.

جلیل رمضانی افزود: سال گذشته سهم خرید تضمینی تعاون روستایی از کل خرید تضمینی گندم استان ۱۳ درصد بود اما در سال جاری سهم این شبکه از کل خرید ۱۲۶ هزار و ۸۶۵ تنی استان افزایش یافته و به حدود ۱۶ درصد رسیده است.

وی گفت: ۱۵ مرکز خرید از ابتدای آغاز برداشت گندم در سال جاری در استان فعال شده بود که با وجود اتمام کار خرید گندم در برخی شهرستان ها، هنوز ۶ مرکز برای دریافت گندم کشاورزان فعال هستند.

رمضانی افزود: ۱۷ هزار و ۳۰۰ تن گندم از مجموع گندم خریداری شده توسط مراکز خرید به کارخانه های آرد و سیلوهای استان تحویل شده و بقیه محصول خریداری شده نیز به تدریج به این مراکز منتقل می شود.

مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی افزود: تعاون روستایی امسال به عنوان تنها مباشر خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در استان سه هزار و ۲۴۷ تن کلزا نیز از کشاورزان خریداری و به کارخانه های روغن کشی تحویل داده است که این رقم نسبت به سال قبل ۱۸۰ تن افزایش دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید