Iranian Agriculture News Agency

سیب شیروان، دارنده دومین کیفیت پس از سیب دماوند است

نماینده شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: سیب شیروان، دارنده دومین کیفیت پس از دماوند است.

سیب شیروان، دارنده دومین کیفیت پس از سیب دماوند است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، علی جدی در جمع خبرنگاران شیروان با اشاره به تولید بیش از ۵۰ درصد سیب خراسان شمالی در شیروان، گفت: سیب تولیدی این شهرستان پس از سیب دماوند، رتبه دوم کیفیت را دارد، اما نبود صنایع تبدیلی و نیز صادرات، موجب شده تا بخش زیادی از این محصول روی دست باغداران بماند.

نماینده شیروان افزود: پیگیر آن هستیم تا سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن از سیب شیروان، معادل ۱۵ درصد تولید شهرستان، توسط دولت برای تنظیم بازار شب عید خریداری شود.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد اشتغال استان مربوط به حوزه کشاورزی و دامپروری است، افزود: ۴۵ درصد جمعیت استان روستایی هستند و این استان رتبه نخست کشور را در روستانشینی دارد و حال آنکه بهسازی و آسفالت جاده های روستایی آن ۱۰ درصد کمتر از میانگین کشوری است و شیروان در این شاخص رتبه هفتم را در میان هشت شهرستان استان دارد.

جدی گفت: ۲ شاخه رودخانه اترک از محدوده شهرستان شیروان عبور می کند که توجه چندانی به آن صورت نگرفته و برای ساماندهی آن ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

نماینده شیروان در مجلس افزود: همچنین ۲۰ میلیارد ریال برای حفر چاه و حل مشکل آب اهالی شهرک گلیان و ۴۵ میلیارد ریال برای تکمیل مجتمع عبدآباد شیروان ابلاغ شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید