Iranian Agriculture News Agency

افتتاح نخستین گلخانه هیدروپونیک در اسفراین

همزمان با هفته دولت نخستین گلخانه هیدروپونیک اسفراین، روز سه‌شنبه در آیینی در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

افتتاح نخستین گلخانه هیدروپونیک در اسفراین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، مدیر صندوق کارآفرینی و امید خراسان ‌شمالی در این مراسم که با حضور ویدئوکنفرانسی مدیرعامل صندوق کارآفرینی و امید کشور همراه بود، اظهار کرد: این طرح که مجهزترین گلخانه هیدروپونیک خراسان شمالی است با تسهیلات ۱۴۲ میلیارد ریالی این صندوق در روستای کوشکی از توابع بخش مرکزی اسفراین راه اندازی شده است.

در علم زراعت، هیدروپونیک شیوه ای از کشاورزی است که در آن گیاه در خاک رشد نمی کند بلکه بنای کار در آن بر رشد گیاهان در ردیف ها و بسترهای کشت به همراه جریان ثابتی از محلول های غذایی است و منظور از هیدروپونیک، ابزار و تجهیزاتی است که همانند یک بسته هماهنگ، برای رشد گیاهان به کار گرفته می شود.

منوچهر نبی زاده افزود: با بهره برداری از این طرح تولیدی، برای ۱۲ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده و سالانه ۲۵۰ تن گوجه فرنگی و توت فرنگی در آن تولید می شود.

مدیر صندوق کارآفرینی و امید خراسان شمالی گفت: شهرستان اسفراین ظرفیت خوبی در حوزه تولید محصولات گلخانه ای دارد و نخستین روستای کشور در طرح هر روستا یک محصول صندوق کارفرآینی و امید است.

وی افزود: گلخانه هیدروپونیک شهرستان اسفراین می تواند با توجه به ظرفیت علمی خوب کارآفرینی در این حوزه، به عنوان یک مرکز علمی، کاربردی در زمینه بهینه سازی آب، مبارزه با آفت و تولیدات ارگانیک محصولات گلخانه ای استان استفاده شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید