Iranian Agriculture News Agency

در طرح بیمه اجباری دام خراسان رضوی مقام اول کشور را داراست

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی با بیان این مطلب گفت : با ابلاغ دستورالعمل اجرایی موضوع بند «ث» ماده ۳۳ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به استان، تمامی دام‌ها در مقابل بیماری‌های مشترک و واگیردار بیمه اجباری شدند.

در طرح بیمه اجباری دام خراسان رضوی مقام اول کشور را داراست

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، حاجی مجتهد گفت: بر اساس این دستورالعمل، حداقل ۵۰ درصد سهم بیمه‌گر توسط دولت پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: در این طرح تمامی دام‌ها علیه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بیمه می‌شود و برنامه حذف دام در کانون‌های آلوده نیز پس از پیش بینی سنواتی اجرایی خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی خراسان رضوی، ارتقای بهداشت عمومی و سلامت جامعه را از جمله اهداف اجرای این طرح دانست و ادامه داد: همچنین پوشش بیمه‌ای تمامی دام‌ها، پیشگیری از انتشار بیمای‌های مشترک واگیردار و نوظهور و جبران به موقع بخشی از خسارت وارده به بیمه‌گذار از دیگر اهداف آن است.

وی اضافه کرد: ایجاد نظام پرداخت غرامت واحد و کارآمد، ارتقای دانایی و توانمندسازی دامداران در کاهش ریسک و مدیریت خطرپذیری انواع بیماری‌ها از دیگر اهداف طرح اجباری بیمه دام پیش‌بینی شده است.

حاجی مجتهد عنوان کرد: در این راستا استان خراسان رضوی با تلفیق این قانون به همراه طرح ملی هویت بخشی دام توانسته است به موفقیت های چشمگیری دست یابد و استان با اختلاف زیاد مقام اول کشور را به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: تمدید پروانه و گواهی بهداشتی دامداری و هرگونه مجوز بهداشتی دیگر همچنین صدور هرگونه معرفی‌نامه برای دامداران به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات منوط به ارائه بیمه‌نامه اجباری دام از طرفی متقاضی است

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید