Iranian Agriculture News Agency

در هفته دولت صورت می گیرد:

بهره‌برداری از ۱۸۲ پروژه کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۴۵۲۸ میلیارد ریال

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در نشست رسانه ای خود و معاونین و مدیران سازمان با اصحاب رسانه با اعلام این خبر گفت: با بهره برداری از این پروژه ها ۷۴۷ نفر اشتغالزایی مستقیم و۵۱۰ نفر اشتغالزایی غیر مستقیم ایجاد گردیده و ۳۱۷۸ خانوار در بخش کشاورزی از مزایای آن بهره مند شدند.

بهره‌برداری از ۱۸۲ پروژه کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۴۵۲۸ میلیارد ریال

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، محمدرضا اورانی اظهار کرد: از اعتبار صرف شده برای پروژه ها 286 میلیارد تومان مربوط به خودیاری است، به‌طوری‌که این رقم 80 درصد اعتبار  مصرف شده را در بر می‌گیرد.

وی افزود: نکته حائز اهمیتی که در این موضوع وجود دارد هدایت و جهت‌دهی سرمایه‌گذاری‌ها از سوی کشاورزان است که ما باید تلاش کنیم موانع را از سر راه سرمایه‌گذاری‌ها برداریم.

اورانی به کاهش 205 هزار هکتاری اراضی زراعی استان اشاره کرد و گفت: این اراضی تبدیل به باغات گردیده است.اورانی افزود: عامل بسیار مهم در تغییر کشت کاهش حجم آب در استان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی به محصولات اساسی و استراتژیک استان اشاره کرد و گفت: 74درصد زعفران و 25 درصد تولید پسته مربوط به خراسان رضوی است که به ترتیب استان دارای مقام اول در تولید زعفران کشور و مقام دوم در تولید پسته را داراست.

اورانی به تولید کلزا در استان اشاره کرد و گفت:ما تولید کلزا را در سال زراعی 78-79 با 217 هکتار شروع کردیم ودر سال زراعی جاری 6400 هکتار سطح زیر کشت داشتیم و بالغ بر 10 هزار تن خرید تضمینی کلزا داشته ایم .وی ادامه داد: برای سال زراعی 99-1400 برنامه ریزی کاشت 15000 هکتار کلزا را داریم که بذر آن تامین شده است.

وی در خصوص عدم پرداخت وجه زعفران‌های خریداری شده از کشاورزان نیز گفت: سال گذشته 68835 کیلو زعفران خریداری شد که فقط 107 میلیارد تومان از وجه آن باقی مانده است که تا دو هفته آینده پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید