Iranian Agriculture News Agency

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل

تاکید موکد دین اسلام برای کمک به فقرا و ضعفا

امر به معروف و نهی از منکر از وظایف هر مسلمانی و بطور اولی وظیفه اصلی امام و اولوالامر خواهد بود

تاکید موکد دین اسلام برای کمک به فقرا و ضعفا

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل حجت الاسلام  اکبر اکبری  در جلسه ستاد امر به معرف و نهی و از منکر و کمک های مومنانه گفت: امر به معروف و نهی از منکر  از وظایف هر مسلمانی و بطور اولی وظیفه اصلی امام و اولوالامر خواهد بود. از این رو امام حسین(ع) به این چرایی قیام نیز اشاره داشته  است امام حسین (ع )  می فرمایند  من فقط برای اصلاح در امت جدم به پا خاستم، می‌خواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم.

وی ادامه داد : شکی نیست که اسلام یک دین اجتماعی است و فلسفه تمام فقه آن است که حکومتی تشکیل شود و حاکم شرعی ،مسئولیت جامعه را به عهده گیرد و احکام و قوانین و حدود و تعزیرات و مانند آن را اجرا کرده و اقتصاد اسلامی را در جامعه برپا کند. امام حسین(ع) علت قیام خویش را بازگرداندن امور به مجاری آن می‌داند و این کار تنها با بازگشت قدرت به حاکم شرعی واقعی و فقیهان و عالمان اسلام شدنی است.

وی با بیان اینکه همدلی، وظیفه ای انسانی است، گفت: در شرع مقدس اسلام نیز مواسات یکی از ارزش های دینی برشمرده شده است و حداقل کاری که از دست هر فردی بر می آید این است که کمک های خود را از طریق مراکز نیکوکاری یا شماره حساب هایی که برای این کار اختصاص داده شده بدست نیازمندان و اقشار آسیب دیده از کرونا برسانند تا فشار کمتری بر قشر ضعیف جامعه وارد شود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان افزود:  اضافه کرد: دین اسلام تاکید بسیاری جهت کمک به فقرا و ضعفا دارد. همچنین در بسیاری از آیه های کلام الله مجید نیز از کلمه انفاق استفاده شده است که نشان از با اهمیت بودن این موضوع دارد و کمک به نیازمندان در این اوضاع اقتصادی، عمل به وظیفه شرعی نیز محسوب می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید