Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل

آغاز بهره‌برداری از 44 پروژه زیربنایی و آب وخاک و تولیدی کشاوری در هفته دولت

در هفته گرامیداشت دولت در سالجاری پروژه های تولیدی ، صنایع تبدیلی و تکمیلی ، طرحهای زیربنایی ، آب و خاک در سطح استان بااعتبار بالغ بر 232 میلیارد تومان افتتاح می شود.

آغاز بهره‌برداری از 44 پروژه زیربنایی و آب وخاک و تولیدی کشاوری در هفته دولت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، خلیل نیکشاد با اعلام این خبر افزود: در هفته گرامیداشت دولت در سالجاری پروژه های تولیدی ، صنایع تبدیلی و تکمیلی، طرح‌های زیربنایی، آب و خاک در سطح استان بااعتبار بالغ بر 232 میلیارد تومان افتتاح می شود .

وی گفت : با بهره برداری از این طرح‌ها ضمن بهره مندی 2943 خانوار از خدمات زیر بنایی به اشتغال 226 نفر به طور مستقیم در استان فراهم می شود .

این مقام مسئول با اشاره به سال جهش تولید و اقدامات انجام شده سازمان در این راستا گفت : در شرایط حساس کنونی با تشریک مساعی سرمایه گذاران پیگیری مسئولان ذیربط و حمایت مقام ارشد استان و نمایندگان محترم در مجلس شورای اسلامی حتی در سطح وزارتخانه متبوعه 25 طرح تولیدی ، صنایع تبدیلی و تکمیلی که شامل تولید جوجه یکروزه ، مرغ گوشتی ، دامداری شیری ، کشتارگاه مرغ ، گلخانه و بویژه گلخانه های کوچک مقیاس بوده و همچنین آغاز بهره برداری ازاولین  کارخانه تولید رب گوجه فرنگی در پارس آباد که سالها پیش به آن نیاز بود با تولید سالانه 34 هزار تن در سال با اشتغالزایی 60 نفر افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید .

نیکشاد با اشاره به اهمیت و ضرورت احداث گلخانه در استان گفت : گلخانه هم از لحاظ تولید ، هم از نظر صرفه جویی در مصرف آب و ایجاد اشتغال نسبت به فضای باز از ویژگی های مهمی برخوردار است که نسبت به فضای باز 10 برابر افزایش تولید داشته و همان اندازه نسبت به فضای باز بیش از10 برابر در مصرف آب صرفه جویی می شود .

وی ادامه داد : در میان این طرحهای قابل افتتاح 13طرح در زمینه گلخانه با محوریت تولید گوجه فرنگی و خیار و فلفل ، گل رز ، تولید نهال با پایه های رویشی و توت فرنگی به بهره‌برداری خواهد رسید که خوشبختانه در دو سال اخیر اقدامات خوبی انجام گرفته کما اینکه بزرگترین گلخانه کشور در شمال استان در سطح 1600 هکتار در حال احداث است و فقط برای سال جاری 350 هکتار جزو برنامه اجرایی این سازمان است.  

وی در آخر سخنان خود گفت: طرح‌های زیر بنایی که به بهره برداری می رسند شامل آبیاری تحت فشار ، شبکه آبیاری کم فشار، آغاز بهره برداری از راضی پایاب سد گیلارلوی گرمی ، بازسازی و نوسازی قنات های روستایی و مرمت و بهسازی جاده‌های بین مزارع و آبیاری بارانی واحداث کانال است. تعداد طرحهای عمرانی دراین افتتاحیه ها 19 مورد را شامل می شود که برای اجرای آنها 23 میلیارد تومان هزینه شده است که 2943خانوار ازمزایای آن برخوردار خواهند شد . 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید