Iranian Agriculture News Agency

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی

صنایع تبدیلی و تکمیلی منطقه "مغان" اردبیل در ریل توسعه قرار گرفت

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی:امروز کشت و صنعت مغان به معنی واقعی کلمه به کشت و صنعت تبدیل می‌شود که با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های که در خود جای داده است می‌تواند در تحقق شعار جهش تولید نیز بسیار موثر باشد.

صنایع تبدیلی و تکمیلی منطقه "مغان" اردبیل در ریل توسعه قرار گرفت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، عباس کشاورز ظهر امروز در بازدید از کشت و صنعت مغان اظهار کرد: امروز کشت و صنعت مغان به معنی واقعی کلمه به کشت و صنعت تبدیل می‌شود که با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های که در خود جای داده است می‌تواند در تحقق شعار جهش تولید نیز بسیار موثر باشد.

وی با بیان اینکه "در حال حاضر شاهد پیشرفت مجموعه بزرگ تولیدی کشت و صنعت مغان هستیم" افزود: این تحولات بعد از واگذاری به بخش خصوصی به وقوع پیوسته و این مجموعه در ریل توسعه و پیشرفت قرار گرفته است.

کشاورز، مغان را قطب کشاورزی کشور دانست و تصریح کرد: مغان از مناطق بکر و قطب کشاورزی مهم و استراتژیک در کشور محسوب می‌شود و کشت و صنعت مغان نیز از ظرفیت قابل توجهی برخوردار است و خوشبختانه با سرمایه‌گذاری‌های انجام گرفته در دو سال اخیر با نگرش مترقی احیا شده و اهمیت‌بخشی مدیریت فعلی به صنایع تبدیلی و تکمیلی توانسته شرکت را متحول سازد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تلاش برای توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در منطقه مغان بیان کرد: رونق دادن به کشاورزی، دامداری و باغات و اشتغال بیکاران منطقه افقی روشن و رو به رشد بیشتر برای منطقه ترسیم کرده است و در واقع اتفاقات فنی و پیشرفت‌های نوین کاملا مشهود است.

وی از تولید بسیاری از محصولات کشاورزی در منطقه مغان خبر داد و اظهار کرد: منطقه زرخیز مغان با منابع غنی آب و خاکی که دارد می‌تواند در کشور به عنوان قطب کشاورزی مهم مطرح باشد و با تولید بسیاری از محصولات کشاورزی ضمن تحقق شعار جهش تولید در تامین نیاز غذایی کشور نیز نقش ویژه ایفا کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید