Iranian Agriculture News Agency

کارشناس مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان سیروان

پیش‌بینی برداشت بیش از ۵ تن برنج در هر هکتار از شالیزارهای سیروان

کارشناس مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان سیروان گفت: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری در هر هکتار از شالیزارهای شهرستان سیروان بیش از ۵ تن انواع برنج برداشت شود.

پیش‌بینی برداشت بیش از ۵ تن برنج در هر هکتار از شالیزارهای سیروان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، زهرا صیادی  با بیان اینکه در سال زراعی جاری بیش از یک هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی شهرستان سیروان به کشت انواع برنج اختصاص یافته است، اظهار کرد: ارقام کاشته شده در شالیزارهای شهرستان شامل انواع برنج عنبربو، شمشیری، طارم هاشمی و ... است که هر ساله در شالیزارهای شهرستان کاشت و برداشت می شود.

وی با اشاره به اهمیت محصول برنج تولیدی شهرستان و تأثیر آن در بازارهای استان و خارج از استان افزود: زمان برداشت محصول شالیزارهای سیروان از اواسط مهر آغاز می شود و تا دهه اول آبان ادامه خواهد داشت.

مسئول جهادکشاورزی حومه سیروان به نقش مهم کشاورزی در اشتغال جوانان و خانواده های سیروانی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: امسال حدود ۶ هزار نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم در شهرستان سیروان به کشت محصول برنج اشتغال دارند.

گفتنی است محصول برنج تولیدی در شهرستان سیروان افزون بر تأمین بخشی از برنج مورد نیاز استان، در بازار دیگر استان ها نیز به فروش می رسد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید