Iranian Agriculture News Agency

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعە منابع کردستان گفت:

صادرات دام زنده ارزآوری خوبی برای کشور دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، در خصوص صادرات دام زنده گفت: صادرات دام زنده (گوساله) به قیمت مناسب، می تواند ارزآوری خوبی برای کشور داشته باشد.

صادرات دام زنده ارزآوری خوبی برای کشور دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، خالد جعفری در جلسه معاونین اقتصادی استانداران کشور که به ریاست دین پرست، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اذعان به اینکه قیمت تضمینی خرید گوشت قرمز توسط شرکت پشتیبانی امور دام، برای دامداران توجیه اقتصادی ندارد، اظهار کرد: برای تامین نیاز کشور به گوشت قرمز، باید به جای واردات از تولیدکننده داخلی حمایت کنیم. 

وی در خصوص صادرات دام زنده نیز عنوان کرد: صادرات دام زنده (گوساله) به قیمت مناسب، می تواند ارزآوری خوبی برای کشور داشته باشد. 

جعفری همچنین تعیین تکلیف ارز دولتی را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: علیرغم تامین ارز دولتی جهت واردات سویا اما این خوراک با قیمت آزاد به دست مرغداران می رسد. 

معاون اقتصادی استاندار در پایان علاوه بر پیشنهاد تزریق سهمیه بیشتر خوراک به مرغداری ها، خاطرنشان کرد: اگر ارز مورد نیاز تامین شود، تجار کردستان می توانند روزانه ۵۰۰ تن سویا وارد کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید