Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام

۹۹ درصد مطالبات گندم‌کاران ایلام پرداخت شد

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت: ۹۹ درصد وجه گندم خرید تضمینی کشاورزان استان پرداخت شده و مابقی مطالبات نیز به زودی پرداخت می شود.

۹۹ درصد مطالبات گندم‌کاران ایلام پرداخت شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام،  کامران سلیمان‌پور اظهار کرد: پرونده برداشت و خرید گندم با خریدمحصول ۲۶۲ هزار تن گندم معمولی و دروم از کشاورزان استان ایلام توسط بخش دولتی و خصوصی در سال زراعی ۹۹ - ۹۸ در استان ایلام بسته شد.

وی افزود: افزون بر ۲۳۱ هزار تن گندم معمولی توسط کارگزاران بخش دولتی از کشاورزان خریداری شد و بخش خصوصی نیز ۳۰ هزار و ۸۰۰ تن گندم دورم و معمولی از کشاورزان استان خریداری کرد.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام یادآور شد: میزان خرید گندم امسال توسط مراکز خرید و ذخیره گندم بخش دولتی نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش داشته است.

سلیمان پور تاکید کرد: پیش بینی ها قبل از فصل برداشت حکایت از برداشت ۲۷۰ هزار تن گندم داشت که بروز برخی عوامل از جمله شرایط نامساعد جوی، بارندگی های سیلابی و نیز سرمای هوا در مقطعی از سال آبی جاری به ویژه در ماه های اسفند و فروردین باعث کاهش میزان برداشت محصول گندم در استان به خصوص نقاط سردسیر شد.

وی در مورد مطالبات گندمکاران هم گفت: ۹۹ درصد مطالبات کشاورزان بخش دولتی معادل ۵۸۰ میلیارد تومان پرداخت شده و سه میلیارد تومان باقیمانده که طی ۲ هفته آینده پرداخت می شود.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام از پرداخت ۱۰۰ درصدی مطالبات محصول کلزا خبر داد و افزود: در این بخش نیز مبلغ ۷۸ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده است.

استان ایلام دارای ۳۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دیم و آبی است که  ۸۶ هزار هکتار از اراضی دیم و ۵۵ هزار هکتار از اراضی آبی استان ایلام به کشت گندم اختصاص دارد.

در فصل برداشت سال زراعی گذشته ۳۴۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان ایلام به نرخ تضمینی و مصوب خریداری شد که از این مقدار خرید تضمینی انجام شده نزدیک به ۲۶۴ تن گندم خوراکی و دروم و ۳۴ هزار تن نیز گندم بذری است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید