Iranian Agriculture News Agency

فرمانده حفاظت منابع طبیعی خراسان شمالی در زمینه تخریب مراتع هشدار داد

جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در زمینه تخریب عرصه های طبیعی این استان به سودجویان هشدار داد و گفت: این یگان با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد.

فرمانده حفاظت منابع طبیعی خراسان شمالی در زمینه تخریب مراتع هشدار داد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، مسعود حلیمی اظهار کرد:  این یگان  امسال ۱۸۸ گزارش مردمی تخریب و تصرف، برداشت گیاهان دارویی، تعلیف و چرای غیر مجاز از طریق  سامانه ۱۵۰۴ دریافت کرده است.

وی گفت: از این تعداد به ۵۸ گزارش رسیدگی شده که  ۳۵ گزارش آن منطبق با واقعیت و ۱۳۰ گزارش دیگر هم در حال رسیدگی و بررسی است.

حلیمی با بیان این که سطح پرونده های تخریب و تصرف گزارش های مردمی پس از رسیدگی اعلام می شود افزود: با توجه به تنوع و گوناگونی گزارش ها نمی توان آمار دقیقی در این مورد بیان کرد.

وی تاکید کرد: شهروندان هر گونه  حریق و تخریب و تصرف افراد سودجو در اراضی مرتعی و جنگلی استان را با سامانه تلفنی ۱۵۰۴ به ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند تا اقدامات قانونی در این خصوص صورت گیرد.

حلیمی، حفاظت و حراست از منابع طبیعی را یک وظیفه عمومی خواند و از مردم و طبیعت دوستان خواست تا ضمن مشارکت در امر حفاظت از منابع طبیعی، هر گونه تخریب و تصرف به عرصه‌های ملی و طبیعی و قاچاق چوب را با سامانه تلفنی یگان حفاظت منابع طبیعی استان در میان بگذارند.

جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی تصریح کرد: سامانه ۱۵۰۴ از سال ۱۳۹۲ با هدف حفظ منابع طبیعی و خدادادی در کشور راه‌اندازی شده و و در واقع پل ارتباطی بین طبیعت دوستان و یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری  است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید