Iranian Agriculture News Agency

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد:

اقدام رئیس جمهوری در زمینه درخواست وزیر جهاد کشاورزی برای ایجاد شورای عالی خاک

پیش‌بینی ردیف اعتباری برای خاک در بودجه سال ۱۴۰۰

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به تکالیف قانونی برنامه ششم توسعه در خصوص حفظ و حاصلخیزی خاک کشاورزی، ایجاد ردیف اعتباری برای خاک در بودجه سال ۱۴۰۰ و در قالب ماده ۱۲۳ در دست اقدام است.

اقدام رئیس جمهوری در زمینه درخواست وزیر جهاد کشاورزی برای ایجاد شورای عالی خاک
 
 

 

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، به دنبال درخواست کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی از حسن روحانی رئیس جمهوری مبنی بر تشکیل شورای عالی خاک ( لینک اینجا) ، امروز سوم شهریور 99 علیمراد اکبری معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی در چهارمین نشست شورای راهبردی خاک کشور که در محل سازمان امور اراضی برگزار شد، اعلام کرد: براساس دستور رئیس جمهوری، پیشنهاد وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تشکیل شورای عالی خاک به معاون اول ریاست جمهوری برای بررسی و اعلام نظر ارجاع شده و پیگیری های لازم تا حصول نتیجه در این زمینه در دست انجام است.

وی گفت: با توجه به تکالیف قانونی ذکر شده در برنامه ششم توسعه در خصوص حفظ و حاصلخیزی خاک کشاورزی، ایجاد ردیف اعتباری برای خاک در بودجه سال ۱۴۰۰ و در قالب ماده ۱۲۳ در دست اقدام است.

اکبری تصریح کرد: با توجه به اهمیت گزارش سازمان امور اراضی کشور در خصوص تغییر کاربری اراضی، لازم است این گزارش در نشستی با حضور وزیر جهاد کشاورزی و روسای سازمان های جهاد کشاورزی (به صورت ویدئو کنفرانسی) ارائه شود.

وی پیشنهاد کرد: گروهی از متخصصین و کارشناسان برای بررسی وضعیت تغییر کاربری اراضی به ویژه تبدیل اراضی زراعی به باغی و گلخانه تشکیل شود و موضوع از لحاظ فنی مورد بررسی قرار گیرد.

در این جلسه مقرر شد، با توجه به دستور وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر تهیه نقشه مدیریت پذیر خاک در مقیاس ۱:۲۵۰۰۰، اقدامات لازم با همکاری معاونت آب و خاک، سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری، سازمان امور اراضی کشور و موسسه تحقیقات خاک و آب و با محوریت دفتر امور خاک کشاورزی از امروز آغاز شود.

همچنین در این جلسه مصوب شد، در خصوص فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی از ظرفیت موسسه آموزش و ترویج کشاورزی بویژه استودیو کشاورز، برنامه تلویزیونی رویش و... بهره گیری شود.

مطلب مرتبطرسالت حیات در شورای عالی خاک ( لینک اینجا) 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید