Iranian Agriculture News Agency

کشت کلزا در اولویت کاری سازمان جهادکشاورزی استان و مدیریت زراعت قرار دارد

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، گفت: وفور محصولات کشاورزی در بازار؛ حاصل عملکرد کشاورزان خدوم، زحمتکش و دستان پینه بسته ی این عزیزان و کارشناسان کشاورزی کشور است.

کشت کلزا  در اولویت کاری سازمان جهادکشاورزی استان و مدیریت زراعت قرار دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جلسه شورای هماهنگی سازمان که با حضور حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان، معاونین، مدیران ستادی و مدیران شهرستان در مجتمع فرهنگی رفاهی شهید کسایی تبریز برگزار شد، گفت: وفور محصولات کشاورزی در بازار؛ حاصل عملکرد کشاورزان خدوم، زحمتکش و دستان پینه بسته ی این عزیزان و کارشناسان کشاورزی کشور است که استان آذربایجان شرقی نیز از این موضوع مستثنی نیست.  

فتحی با بیان اینکه در آخرین روزهای سال زراعی99-98 و آغازین روزهای سال زراعی 1400-1399 قرار گرفته ایم، اظهار کرد: انتظار داریم تا معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان نسبت به مسائل و مشکلات سال زراعی 99-98 بازنگری و آسیب شناسی نموده و توصیه های فنی لازم برای سال زراعی 1400-1399 را ارائه کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با یادآوری توفیقات و نتایج مطلوب بدست آمده توسط زیرمجموعه های مختلف بخش کشاورزی استان در سال زراعی 99-98، گفت: بنده منکر توفیقات و موفقیت های چشمگیر سازمان، کارشناسان، متخصصین و بهره برداران کشاورزی استان نیستم، ولی باید گفت خلاءها و کارهای زیادی هم برجا مانده که هنوز به سرانجام مطلوب نرسیده اند و لازم است اقدامات و تمهیدات مقتضی در این زمینه برنامه ریزی و عملیاتی شود.

فتحی ادامه داد: تکریم همکاران و مراجعین بخش کشاورزی از دیگر موارد سفارش شده توسط مقام عالی وزارت جهادکشاورزی است. اکثریت قریب به اتفاق رئیسان سازمان، معاونین، مدیران و روسای ادارات از جامعه روستائی و طبقه کشاورز به این نقطه رسیده ایم و آشنایی کامل با سختی ها و زحمات طاقت فرسای کشاورزان و فعالین کشاورزی داریم لذا باید با ولی نعمتان و ارباب رجوع کشاورزی به دیده احترام نگریسته و در حل مسائل و مشکلات آنان تلاش کنیم.

وی گفت: اخلاق ، کسب فضایل و ترک رذایل است، اگر شخصی بتواند فضایل پسندیده و سفارش شده از طرف پروردگار متعال و بزرگان دین و علماء را جذب و رذایل طرد شده را دفع نماید در این حالت می توان گفت که صاحب اخلاق حسنه و با تقوی است. اخلاق یعنی حرمت یکدیگر را نگهداشتن و به وظایف سازمانی عمل نمودن به نحوی که مسائل و مشکلات کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی حل و فصل شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، تاکید نمود: دکتر خاوازی وزیر محترم جهادکشاورزی بر استفاده مطلوب از ظرفیت مراکز تحقیقاتی استانها تاکید موکد دارند، بایستی از ظرفیت مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی به نحو احسن بهره برداری شود هرکجا علم و دانش است ضرورت دارد تا از آن بهره مند شویم.

فتحی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تعامل با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از دیگر خواست های مقام عالی وزارت می باشد که بایستی از طرف روسای سازمانها، معاونین، مدیران ستادی و شهرستانها مدنظر قرار گیرد تعاملی که نهایتاً به حل مسائل و معضلات کشاورزان و بخش کشاورزی بیانجامد.

وی افزود: الگوی کشت مورد نظر دکتر خاوازی از طرف معاونت زراعت وزارت جهادکشاورزی تهیه و تدوین شده است در الگوی کشت جدید سطح زیرکشت دانه روغنی کلزا افزایش یافته و کشت علوفه در این الگو از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در ارتباط با طرح یاوران تولید، گفت: در طرح یاوران تولید، کارشناسان تحقیق و اجرا با مراجعه به شهرستانها و با بررسی شرایط آب و هوایی مناطق مختلف و نتایج آزمایشات خاک، توصیه های فنی را در راستای افزایش عملکرد در واحد سطح و ارتقاء بهره وری با لحاظ تجارب کشاورزان پیشرو و اجرای توصیه های مذکور توسط مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی پیگیری و رصد می شود.

فتحی تاکید کرد: کشت کلزا باید در اولویت کاری سازمان جهادکشاورزی استان و مدیریت زراعت قرار گیرد، سهمیه استانی 900 هزار هکتار تعیین و ابلاغ شده است که برش آن توسط معاونت بهبود تولیدات گیاهی استان برای شهرستانها تبیین و تعریف شده و بایستی همنوا و هماهنگ با یکدیگر در راستای عملیاتی نمودن سهمیه ابلاغی تلاش مضاعف کنیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره مجدد به آغاز کشت پاییزه و خاطرنشان ساختن شرایط کرونایی گفت: در این شرایط کشورهای جهان مصمم هستند تا از صادرات محصولات کشاورزی خود به سایر کشورها جلوگیری نمایند لذا مکلف هستیم تا هرچه در توان داریم به کار بندیم تا تهیه مایحتاج غذایی مردم شریف استان و تامین امنیت غذایی دچار کوچکترین خلل و مشکلی نشود.

گفتنی است در ابتدای این جلسه رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی  از 8 نفر از همکاران استانی، شهرستانی و دهستان که به عنوان نمونه انتخاب شده و با امضاء شخص جناب آقای دکتر خاوازی لوح سپاس دریافت نموده اند در حضور ادارات تابعه و مدیران شهرستان تجلیل به عمل آوردند که این افراد شامل 3 نفر مدیر ستادی ، 2 نفر مدیر شهرستان و 3 نفر مسئول مرکز جهاد کشاورزی بودند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید