Iranian Agriculture News Agency

عملکرد چهارمحال و بختیاری در تجهیز سیستم آبیاری نوین ۲.۵ برابر کشور است

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تلاش دولت برای توسعه زیرساختهای کشاورزی گفت: عملکرد این استان در تجهیز زمین‌های کشاورزی به شبکه‌های آبیاری نوین ۲.۵ برابر میانگین کشوری است.

عملکرد چهارمحال و بختیاری در تجهیز سیستم آبیاری نوین ۲.۵ برابر کشور است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، ذبیح‌الله غریب روز دوشنبه همزمان با دومین روز از هفته دولت سال‌جاری در آیین بهره‌برداری از هشت طرح کشاورزی شهرستان بروجن با ۱۱۰ هکتار وسعت تاکید کرد: هم‌اکنون ۶۷ هزار هکتار زمین کشاورزی برابر ۵۴ درصد زمین‌های کشاورزی آبی در این استان به شبکه آبیاری نوین مجهز شده است.

وی افزود: عملکرد تجهیز زمین‌های کشاورزی به شبکه‌های آبیاری نوین در کشور ۲۰ درصد است.

غریب تصریح کرد: مشارکت کشاورزان، ورود سرمایه‌گذاران و اختصاص اعتبارات و یارانه‌های دولتی از مهم‌ترین عوامل تسریع در تجهیز زمین‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری به شبکه‌های آبیاری نوین به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: مدت اجرای طرح‌های تجهیز زمین‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری از یک سال به سه ماه کاهش یافته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: همچنین عمر بازدهی شبکه‌های آبیاری نوین در زمین‌های کشاورزی استان از ۱۵ به ۲۵ تا ۳۰ سال افزایش پیدا کرد.

وی گفت: در پنج سال گذشته ۲۱ هزار هکتار زمین کشاورزی در چهارمحال و بختیاری به شبکه آبیاری نوین مجهز شده است.
غریب تاکید کرد: ظرفیت انبارهای سردخانه‌ای چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار تن است که قابلیت نگهداری تمامی سیب‌زمینی تولیدی در استان را دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید